Felvettem a fehér köpenyem, és megvizsgáltam a pácienst, hogy most akkor hol fúj, és hol szív. Ennek a két funkciónak egyszerre kell működni, mert ha nem, akkor nem ér semmit az egész. Megállapítottam, hogy amit kiköp, azt szépen vissza is szívja. Az esetleges nyomásbéli különbségek a szájába tömött szivacson keresztül a légkörbe, vagy éppen abból elvéve egyenlítődnek ki. Ezen fizikai hatások közben ürülő nyílt, és zárt vegyületi láncok egyaránt károsak a vízben, és azon kívül élő élőlények szervezetére, ezért itt zárom tudományos értekezésem, és a doktori disszertációk nyelvéről érthetőbbre váltok.
Van itten ez a biz-basz a ventilátor ház felett, amibe a karternek a gázait nyomatjuk be, mert ahova eddig ment, az a légszűrőház már nincs.
A teknő két oldalsó csövén keresztül a szelepfedélhez szív. Az olajbetöltő felől, vagyis a szemből levő csövön meg belefújj a gépezet a dobozkába. Tudományos vizsgálatom alatt levettem az ágakat, és megnéztem merre mozog benne a levegő, ezért tudom most ezt itten nektek ilyen nagy bizonyossággal állítani. A fedél alatt van egy szivacs, ezen keresztül szívja be a szükséges levegőt, mert ugye csak szívhat, és nem fújhat, mert azt a szabályok nem engedik. (nem a fizikai szabályok) Szóval a következtetésünk annyi, hogy ez így egy sima cirkuláció. Ezt ki lehetne egészíteni vízkicsapató rendszerrel, mert az nem kellene bele az olajba. Így csak annyi hasznát látom a dolognak, hogy valamennyire hűl a gáz és tutira nem fog túlzott nyomás kialakulni a forgattyúházban.
A kartergáz kötelező visszavezetése nagyon zűrzavaros téma a tuningmesterek körében. Általában egyetértenek abban, hogy nem vezetik vissza, mert csak a benzin ég jól, a kartergáznak az meg csak kis része, de ugye a gázt levegőbe kivezetni környezetkárosító. Ezért építenek kicsapató, szűrő bödönöket, amiben a nagyja zaccot összegyűjtik, aztán meg a megfelelő helyen leadják, (ja persze) A szűrt gázt már jobban el tudják égetni, ha éppen nem felejtik el visszadugni a csövet a helyére.
Itt a régi gépeknél ne is keressünk PCV szelepet, meg ilyeneket. A lefelé vezető csőre húztak egy gumi bizgentyűt amin keresztül kifúj a túlzott nyomás, kiszivárog a kondenzvíz (ha éppen arra jár), szívni meg nem tud, mert akkor rátapad a likra a gumi, ha még megvan, mert sokszor nincs, és nem is hiányzik a tulajoknak. A felső cső meg a légszűrő szívónyílásába csatlakozik, de ott ez nem gond, mert a szűrő amúgy is olajfürdős, de nem úgy a modern papírszűrős rendszereknél, mert ott agyonvághatná a papírt.
De nem is akartam én ezzel ilyen részletesen foglalkozni, nagy az internet fazeka, merjen belőle máshonnét információt aki nagyon akar, nem biztos, hogy tisztábban fog látni.
Arról akartam írni, hogy kerestem volna kis könyököket a leágazásokhoz, de vagy nem volt szimpatikus, vagy horribilis összegért kínálták. Ezért vettem sima 15milliméteres vízvezeték rézkönyököket, amihez természetesen nem volt megfelelő csatlakozó elem, így esztergányoltam hozzá. Forrasztás után kipucoltam. Most már el lehet dönteni milyen bevonatot kapjon. Mehet rá horgany, nikkel, festék, vagy kígyóháj, esetleg békanyál.
Eredeti bejegyzés: 2012. július 06. 19:25
Van itten ez a biz-basz a ventilátor ház felett, amibe a karternek a gázait nyomatjuk be, mert ahova eddig ment, az a légszűrőház már nincs.
A teknő két oldalsó csövén keresztül a szelepfedélhez szív. Az olajbetöltő felől, vagyis a szemből levő csövön meg belefújj a gépezet a dobozkába. Tudományos vizsgálatom alatt levettem az ágakat, és megnéztem merre mozog benne a levegő, ezért tudom most ezt itten nektek ilyen nagy bizonyossággal állítani. A fedél alatt van egy szivacs, ezen keresztül szívja be a szükséges levegőt, mert ugye csak szívhat, és nem fújhat, mert azt a szabályok nem engedik. (nem a fizikai szabályok) Szóval a következtetésünk annyi, hogy ez így egy sima cirkuláció. Ezt ki lehetne egészíteni vízkicsapató rendszerrel, mert az nem kellene bele az olajba. Így csak annyi hasznát látom a dolognak, hogy valamennyire hűl a gáz és tutira nem fog túlzott nyomás kialakulni a forgattyúházban.
A kartergáz kötelező visszavezetése nagyon zűrzavaros téma a tuningmesterek körében. Általában egyetértenek abban, hogy nem vezetik vissza, mert csak a benzin ég jól, a kartergáznak az meg csak kis része, de ugye a gázt levegőbe kivezetni környezetkárosító. Ezért építenek kicsapató, szűrő bödönöket, amiben a nagyja zaccot összegyűjtik, aztán meg a megfelelő helyen leadják, (ja persze) A szűrt gázt már jobban el tudják égetni, ha éppen nem felejtik el visszadugni a csövet a helyére.
Itt a régi gépeknél ne is keressünk PCV szelepet, meg ilyeneket. A lefelé vezető csőre húztak egy gumi bizgentyűt amin keresztül kifúj a túlzott nyomás, kiszivárog a kondenzvíz (ha éppen arra jár), szívni meg nem tud, mert akkor rátapad a likra a gumi, ha még megvan, mert sokszor nincs, és nem is hiányzik a tulajoknak. A felső cső meg a légszűrő szívónyílásába csatlakozik, de ott ez nem gond, mert a szűrő amúgy is olajfürdős, de nem úgy a modern papírszűrős rendszereknél, mert ott agyonvághatná a papírt.
De nem is akartam én ezzel ilyen részletesen foglalkozni, nagy az internet fazeka, merjen belőle máshonnét információt aki nagyon akar, nem biztos, hogy tisztábban fog látni.
Arról akartam írni, hogy kerestem volna kis könyököket a leágazásokhoz, de vagy nem volt szimpatikus, vagy horribilis összegért kínálták. Ezért vettem sima 15milliméteres vízvezeték rézkönyököket, amihez természetesen nem volt megfelelő csatlakozó elem, így esztergányoltam hozzá. Forrasztás után kipucoltam. Most már el lehet dönteni milyen bevonatot kapjon. Mehet rá horgany, nikkel, festék, vagy kígyóháj, esetleg békanyál.
Eredeti bejegyzés: 2012. július 06. 19:25
Megjegyzések
Megjegyzés küldése