Ugrás a fő tartalomra

Kárpitszülés

A műanyag borítóelemek korában vígan pattognak helyükre a rögzítő bolhák, de a mi dimenziónkban ez még várat magára. Az acél rögzítőelemeket alig bírom a kárpitlemezbe be erőltetni, aztán meg a helyüket nem találják az ajtón.
Kicsit rövidebbek az ősüknél az utángyártottak, így erősen feszegetni kell, amit nem szeretnek, így törnek. Ekkor vágja szét az ujjam, de ez nem baj, úgyis szerettem volna már kipróbálni, hogy mennyi vér kell ahhoz, hogy a falra írjam 20 centis betűkkel: "Eljő az Antikrisztus". Valamelyik filmben láttam ezt. A nő teleírt a saját vérével egy 40 négyzetméteres falat, mire az okosok megállapították, hogy azért haldoklik, mert a démon kiszívja belőle a lelket. Ja, nem a vérveszteségtől, áááááááá.

Na, de vissza a műbőrök közé! A kárpitos prüszkölt, hogy a tulaj nem jó bőrt vitt neki, mert ez az anyag ülőfelületnek való, az ülés oldalaihoz másfajta kellett volna, mert ez nem nyúlik. A tulaj persze ott vásárolt, ahova a szabász küldte, mivel "ott tudják milyen anyagok kellenek". Ezek szerint mégis valami hiba csúszott a palacsintába. Mindegy, fent van az oldalkárpit is. A perforált rész, enyhe hullámokat vet, mint a frontról visszatérő katonákat köszöntő lányok fehér ruhája. (ez annyira szép hasonlat lett, hogy elmorzsolok egy könnyet a szemem sarkában.) Mivel csak feszítve van a szivacsra a lukacsos rész, az ajtó kapaszkodójának felszerelése is megbontotta a síkot, de az a fő, hogy egyáltalán van fogantyú.

Matatok én is, nem csak a Hari (Mata Hari = kémnő; Matat a hari = újhullámos együttes vót'... vagy a fene sem emlékszik már rájuk mit csináltak) erre nincs fogantyú. A jó múltkor már kielemeztem a fából fogantyú készítés rejtelmeit. Akkor volt megfelelő műbőr, amivel egy darabból az egész kapaszkodót be lehet húzni. Ez most nincs. Olyan a mostani, mint egy kartonpapír. Gyors telefon: megbeszélem a tulajjal, hogy egy próbát megér, hátha bírok vele valamit kezdeni. Nagy rutinnal fogtam hozzá, hiszen láttam már, amikor beszéltek róla, hogy hallották, miképpen készül az ilyesmi.

Nem is a varrással szenvedtem meg, hanem a felragasztással. Melegen húztam-vontam, majd visszaszaggattam. Újra próbálkoztam, de már nem mertem megint visszavenni.

Még belül is darabokból kellett összevarrni, annyira nem idevaló a material. A másik oldal már jobb lett, de ez sem annyira rossz, ha nem vakufénynél tanulmányozzuk.

Ha meg még egy kicsit hunyorítunk is...

Szóval ő volt az elsőszülött. Az első varrott fogantyúm.


Eredeti bejegyzés: 2012. augusztus 27. 21:15

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.