Így voltunk az elszállítással, ami a kész kasznit illeti. Nem mi halogattuk, hanem a tulaj. Az új tulaj, mert nem az vitte el, aki megrendelte. Na, de végre eltűnt, és lehetett egy kis rendet csinálni. Nem vittem túlzásba, nem azért fizetnek. Mindig csodálkozva nézem a csili-vili, plafonig csempés műhelyeket, ahol a szakik szépen vasalt overálban, zsebre tett kézzel várják a szerencsétlen kuncsaftot, akit odavet a sors, és egy kisebb OTP kölcsönt hagy náluk.
Söprögettem, esett az eső, lenyomta a port. Kegyetlen dörgéssel jött, bár egyszer benéztem az istennyilát. Nem messze tőlünk van egy vasúti átjáró, és ha leengedik a sorompót, akkor megállnak a viharmadarak, de ugye nem azok a nevezetes autótípusok, hanem a mélyládás halláskárosultak. Olyan dübörgést rendeznek az andráskeresztnél, hogy csuda. A TC főoldalán is szerepelt sokáig a kérdés: Büntetnek-e a zenehallgatásért. Azt válaszolták az illetőnek, hogy nem. Hát azért nem is, de zajkeltésért? A törvény megvan rá, de még nem hallottam róla, hogy valakit is megbírságoltak volna természetkárosításért, mert az oktalan zajkeltés annak is minősül, így akár egy természetőr is büntethetne. Talán majd ha nagyon csappan a bevétel az államkasszában. Az autóm hátsó ajtajainak sötétítő fóliájába is belekötöttek az illetékesek. Aszondták' nincsen benne H betű. Kezükbe nyomtam egy német nyelvű tanúsítót, és azt állítottam, hogy az EU területén engedélyezett termékek felszerelésébe nem köthetnek bele. Mondták, fordíttassam le a papírt, azóta is igyekszem.
Most megint a szürke Karmannal töltöm az időt. Küszöbborítást készítettem rá.
Itt egy hosszanti bordás alumínium lemez lenne, ami nem is tudom már miért nem felelt meg. Arról volt szó, hogy hajtok rá rozsdamentesből, de ami nekünk volt, az nagyon vékony erre a célra, 0,5mm körüli. Semmi gond, postáztak 0,6-ost. keresztbe szálasítottat. Mikorra meghajtottam a nem éppen tökéletes hajlítókéssel, és felszereltem, olyan lett súroló fénynél, mint egy kiterített celofán. Szóval szarú' nézett ki. Áthúztam hosszanti csíkosra, de még így sem volt tökéletes, mert minden csavarnál berogyott. Lefújtam matt lakkal, így már fájdalomküszöbön belül van, de csak addig, míg a cipőtalpba ragadt kaviccsal át nem szabjuk az arculatát. Ha nem lenne rajta lakk, akkor sem maradna szép, még akkor sem, ha sima fényes lenne, ugyanis bármennyire hihetetlen, ezek a lemezek sérülékenyebbek, mint a vegykezelt felületű alumínium. Szerintem a gyári küszöbborításban sem design miatt vannak hosszbordák, de még csak nem is merevítés miatt. Pusztán csak sokkal szebb marad, ha egy vékony élen rugdossuk le a patinát, nem annyira feltűnő, mintha egy egybefüggő területbe rondítanánk bele.
Bekötöttem az elektromos ülésfűtést. Durván hideg tud lenni a műbőr. Ez a cucc 5 perc alatt alánk fűt. Egybefőztem a főkapcsoló beépítésével ezt a munkafolyamatot.
Még az a szerencse, hogy ennyi hely van a hátsó üléspad alatt. Érthetetlen módon a mágneskapcsolót a fűtés kapcsolói elé tették. Ez olyan, mintha a kürtrelé, vagy a fényváltó relé a kapcsoló előtt lenne. Nem értem, hiszen ezek a dolgok azért lettek kitalálva, hogy minél kisebb amper égesse a kapcsolók érintkezőit. Mindegy, így a gyári. Vagy tíz percig melegítettem vele a vesém, nem gyulladt ki semmi. Az áramot egyenesen a főkapcsolótól kapja, így elő lehet vele fűteni az ülést, ha megfelelő áramtároló áll rendelkezésünkre. Egy darab maximum 44 wattot fogyaszt, ez még fedezhető.
A kapcsolói rejtve vannak, hogy ne rontsa az eredetiséget, így ha kell, pár perc alatt be lehet tenni a születéskori üléseket. Ezzel csak az a gond, hogy amúgy is nehezen követhető figyelemmel a kis billenőkapcsolón, hogy éppen hol tart. Mivel nem áll le a rendszer a gyújtás elvételével, könnyen megeheti az akksit. Ezért kell egy, vagyis a két oldalhoz kettő visszajelző. Ez már holnapra marad, de addig bemutatom hol szakítottam meg az áramkört a főkapcsolóhoz, ami fogalmam sincs miből van, de három köre van neki, ebből 16 amperes a legerősebb. Biztos, ami biztos, egybekötöttem mind a hármat, nem fog nekem szabotálni. Elegáns kis piros kapcsoló van az üléspad elején egy mélyedésben, de erről nem lőttem képet, így tessék elképzelni.
Az önindító behúzómágneséről hozták a műszerfalhoz a főkábelt, itt volt a legcélszerűbb megszakítani a kört. Az akkumulátor kábele maradhatott rajta, hiszen addig nem csinál semmit, amíg a mágnes össze nem kapcsolja az érintkezőlapot. Tehát az akksi kábeltől elvittem az áramot a kapcsolóig, és onnét azután visszahoztam, hogy egy textilbakelit tartón találkozzon az eredeti főkábellel. Így nem kellett kirángatnom semmi madzagot, ha kell egy perc alatt visszaalakítható.
Eredeti bejegyzés: 2012. szeptember 20. 20:56
Söprögettem, esett az eső, lenyomta a port. Kegyetlen dörgéssel jött, bár egyszer benéztem az istennyilát. Nem messze tőlünk van egy vasúti átjáró, és ha leengedik a sorompót, akkor megállnak a viharmadarak, de ugye nem azok a nevezetes autótípusok, hanem a mélyládás halláskárosultak. Olyan dübörgést rendeznek az andráskeresztnél, hogy csuda. A TC főoldalán is szerepelt sokáig a kérdés: Büntetnek-e a zenehallgatásért. Azt válaszolták az illetőnek, hogy nem. Hát azért nem is, de zajkeltésért? A törvény megvan rá, de még nem hallottam róla, hogy valakit is megbírságoltak volna természetkárosításért, mert az oktalan zajkeltés annak is minősül, így akár egy természetőr is büntethetne. Talán majd ha nagyon csappan a bevétel az államkasszában. Az autóm hátsó ajtajainak sötétítő fóliájába is belekötöttek az illetékesek. Aszondták' nincsen benne H betű. Kezükbe nyomtam egy német nyelvű tanúsítót, és azt állítottam, hogy az EU területén engedélyezett termékek felszerelésébe nem köthetnek bele. Mondták, fordíttassam le a papírt, azóta is igyekszem.
Most megint a szürke Karmannal töltöm az időt. Küszöbborítást készítettem rá.
Itt egy hosszanti bordás alumínium lemez lenne, ami nem is tudom már miért nem felelt meg. Arról volt szó, hogy hajtok rá rozsdamentesből, de ami nekünk volt, az nagyon vékony erre a célra, 0,5mm körüli. Semmi gond, postáztak 0,6-ost. keresztbe szálasítottat. Mikorra meghajtottam a nem éppen tökéletes hajlítókéssel, és felszereltem, olyan lett súroló fénynél, mint egy kiterített celofán. Szóval szarú' nézett ki. Áthúztam hosszanti csíkosra, de még így sem volt tökéletes, mert minden csavarnál berogyott. Lefújtam matt lakkal, így már fájdalomküszöbön belül van, de csak addig, míg a cipőtalpba ragadt kaviccsal át nem szabjuk az arculatát. Ha nem lenne rajta lakk, akkor sem maradna szép, még akkor sem, ha sima fényes lenne, ugyanis bármennyire hihetetlen, ezek a lemezek sérülékenyebbek, mint a vegykezelt felületű alumínium. Szerintem a gyári küszöbborításban sem design miatt vannak hosszbordák, de még csak nem is merevítés miatt. Pusztán csak sokkal szebb marad, ha egy vékony élen rugdossuk le a patinát, nem annyira feltűnő, mintha egy egybefüggő területbe rondítanánk bele.
Bekötöttem az elektromos ülésfűtést. Durván hideg tud lenni a műbőr. Ez a cucc 5 perc alatt alánk fűt. Egybefőztem a főkapcsoló beépítésével ezt a munkafolyamatot.
Még az a szerencse, hogy ennyi hely van a hátsó üléspad alatt. Érthetetlen módon a mágneskapcsolót a fűtés kapcsolói elé tették. Ez olyan, mintha a kürtrelé, vagy a fényváltó relé a kapcsoló előtt lenne. Nem értem, hiszen ezek a dolgok azért lettek kitalálva, hogy minél kisebb amper égesse a kapcsolók érintkezőit. Mindegy, így a gyári. Vagy tíz percig melegítettem vele a vesém, nem gyulladt ki semmi. Az áramot egyenesen a főkapcsolótól kapja, így elő lehet vele fűteni az ülést, ha megfelelő áramtároló áll rendelkezésünkre. Egy darab maximum 44 wattot fogyaszt, ez még fedezhető.
A kapcsolói rejtve vannak, hogy ne rontsa az eredetiséget, így ha kell, pár perc alatt be lehet tenni a születéskori üléseket. Ezzel csak az a gond, hogy amúgy is nehezen követhető figyelemmel a kis billenőkapcsolón, hogy éppen hol tart. Mivel nem áll le a rendszer a gyújtás elvételével, könnyen megeheti az akksit. Ezért kell egy, vagyis a két oldalhoz kettő visszajelző. Ez már holnapra marad, de addig bemutatom hol szakítottam meg az áramkört a főkapcsolóhoz, ami fogalmam sincs miből van, de három köre van neki, ebből 16 amperes a legerősebb. Biztos, ami biztos, egybekötöttem mind a hármat, nem fog nekem szabotálni. Elegáns kis piros kapcsoló van az üléspad elején egy mélyedésben, de erről nem lőttem képet, így tessék elképzelni.
Az önindító behúzómágneséről hozták a műszerfalhoz a főkábelt, itt volt a legcélszerűbb megszakítani a kört. Az akkumulátor kábele maradhatott rajta, hiszen addig nem csinál semmit, amíg a mágnes össze nem kapcsolja az érintkezőlapot. Tehát az akksi kábeltől elvittem az áramot a kapcsolóig, és onnét azután visszahoztam, hogy egy textilbakelit tartón találkozzon az eredeti főkábellel. Így nem kellett kirángatnom semmi madzagot, ha kell egy perc alatt visszaalakítható.
Eredeti bejegyzés: 2012. szeptember 20. 20:56
Megjegyzések
Megjegyzés küldése