Rövid tesztsorozat után arra a következtetésre jutottunk, hogy a jelenlegi mechanikus üzemanyagszivattyú kitudja szolgálni a porlasztókat, viszont hosszabb állás után csak tartós köszörülés után tölthetők újra a kiszáradt úszóházak. Legegyszerűbb megoldásként egy indítás előtti feltöltést javasoltam. Ehhez kell egy kattogós AC pumpa, meg egy nyomókapcsoló, amivel üzembe helyezhetjük a rendszert. (meg kábel, biztosíték, esetleg relé)
Az AC a szívócsőből szív, de az eredeti mechanikus benzinpumpa nyomóágába kell nyomnia, mert magán a pumpán nem tudjuk áttolni az üzemanyagot egy membránszelep miatt. Ezért kell a kattogós AC, mivel az is rendelkezik saját membránszelepekkel, így ha a másik pumpa üzemel, az sem bírja rajta keresztül visszanyomni a szívóágba a nedűt. Ez eddig ugye világos? Készíthettem volna egy ábrát, de lusta vagyok. :)
Leadtam az anyagbeszerzőnek az igényeket, erre hozott egy sima minden irányba átfújható szerkezetet.
- Hát most már ez van. - jelentette ki, és igaza is volt.
Most már egy darab visszacsapó szelep hiány jelentkezett. Ugyanis így már az elektromos AC-én keresztül visszajön a cucc, ha nem védjük le.
- Csókolom! Visszacsapó szelep van? - érdeklődtem a boltban, de csak golyós volt, az is fél colos.
Nézegettem a netet, dízel visszacsapó szelep van, de vajon mi van benne. Miért csak diesel? Gázolajat bírja, benzint nem? Mint a Trabant benzincsap tömítés, ami egy hét alatt szétmállott.
Ebből megint eszterga lesz. Réz, csapágygolyó, rugó. Legegyszerűbb kivitel: önszorító menet a két darab réz alkatrész közt, ha összehajtom erősebb, ha szét, gyengébb a rugóerő. Köztük a golyó - amit beütöttem az ülésbe a tömítés érdekében - a rugó pedig tapossa a gömböt. Átbírja ezt nyomni a szivattyú? - vetődik fel bennem a kérdés, de próba a tudás anyja. - Szuper, kiválóan működik, mint Katyiban a gyerek.
Kellene nyomókapcsoló. Megint a boltban vagyok, de úgy tűnik, csak gyerekjátékokat árulnak. Nem elég, hogy nevetségesen néznek ki a termékek, még a velük átvihető amper is harmatos.
Fellapozom elmém könyvét. A 32418. oldalon felrémlik egy kép egy kapcsolósorról. Jaguárból származik őkelme, ott hever az egyik sarokban elfeledve, legalábbis részünkről, mert a pók aminek a lábát sikerült kifordítanom a kapcsoló kibontása közben, aktívan használta.
Így néz ki egy ötvenéves angol. A nagy fehér felett a kis fekete. (Ez nem rasszista utalás) Bár jól látszik, mégsem szemkiverő helyre lett szerelve a működtető.
Egy alsó benzinhurkot akartam létrehozni, hogy minél nehezebben szaladjon levegőre a pumpa, de a magasságos tervező kedvéért sem ment be oda, ahova szerettem volna. Viszonylag így is védett helyen van. Feljebb helyezkedik el, mint a váz, és a váltó. Bár, ha leugratunk a rakpart köveire, vagy átszáguldunk egy halom vasmacskán, előfordulhat, hogy beleakad valami.
Eredeti bejegyzés: 2012. július 11. 19:59
Az AC a szívócsőből szív, de az eredeti mechanikus benzinpumpa nyomóágába kell nyomnia, mert magán a pumpán nem tudjuk áttolni az üzemanyagot egy membránszelep miatt. Ezért kell a kattogós AC, mivel az is rendelkezik saját membránszelepekkel, így ha a másik pumpa üzemel, az sem bírja rajta keresztül visszanyomni a szívóágba a nedűt. Ez eddig ugye világos? Készíthettem volna egy ábrát, de lusta vagyok. :)
Leadtam az anyagbeszerzőnek az igényeket, erre hozott egy sima minden irányba átfújható szerkezetet.
- Hát most már ez van. - jelentette ki, és igaza is volt.
Most már egy darab visszacsapó szelep hiány jelentkezett. Ugyanis így már az elektromos AC-én keresztül visszajön a cucc, ha nem védjük le.
- Csókolom! Visszacsapó szelep van? - érdeklődtem a boltban, de csak golyós volt, az is fél colos.
Nézegettem a netet, dízel visszacsapó szelep van, de vajon mi van benne. Miért csak diesel? Gázolajat bírja, benzint nem? Mint a Trabant benzincsap tömítés, ami egy hét alatt szétmállott.
Ebből megint eszterga lesz. Réz, csapágygolyó, rugó. Legegyszerűbb kivitel: önszorító menet a két darab réz alkatrész közt, ha összehajtom erősebb, ha szét, gyengébb a rugóerő. Köztük a golyó - amit beütöttem az ülésbe a tömítés érdekében - a rugó pedig tapossa a gömböt. Átbírja ezt nyomni a szivattyú? - vetődik fel bennem a kérdés, de próba a tudás anyja. - Szuper, kiválóan működik, mint Katyiban a gyerek.
Kellene nyomókapcsoló. Megint a boltban vagyok, de úgy tűnik, csak gyerekjátékokat árulnak. Nem elég, hogy nevetségesen néznek ki a termékek, még a velük átvihető amper is harmatos.
Fellapozom elmém könyvét. A 32418. oldalon felrémlik egy kép egy kapcsolósorról. Jaguárból származik őkelme, ott hever az egyik sarokban elfeledve, legalábbis részünkről, mert a pók aminek a lábát sikerült kifordítanom a kapcsoló kibontása közben, aktívan használta.
Így néz ki egy ötvenéves angol. A nagy fehér felett a kis fekete. (Ez nem rasszista utalás) Bár jól látszik, mégsem szemkiverő helyre lett szerelve a működtető.
Egy alsó benzinhurkot akartam létrehozni, hogy minél nehezebben szaladjon levegőre a pumpa, de a magasságos tervező kedvéért sem ment be oda, ahova szerettem volna. Viszonylag így is védett helyen van. Feljebb helyezkedik el, mint a váz, és a váltó. Bár, ha leugratunk a rakpart köveire, vagy átszáguldunk egy halom vasmacskán, előfordulhat, hogy beleakad valami.
Eredeti bejegyzés: 2012. július 11. 19:59
Megjegyzések
Megjegyzés küldése