Ugrás a fő tartalomra

Jó az öreg

Rövid tesztsorozat után arra a következtetésre jutottunk, hogy a jelenlegi mechanikus üzemanyagszivattyú kitudja szolgálni a porlasztókat, viszont hosszabb állás után csak tartós köszörülés után tölthetők újra a kiszáradt úszóházak. Legegyszerűbb megoldásként egy indítás előtti feltöltést javasoltam. Ehhez kell egy kattogós AC pumpa, meg egy nyomókapcsoló, amivel üzembe helyezhetjük a rendszert. (meg kábel, biztosíték, esetleg relé)

 Az AC a szívócsőből szív, de az eredeti mechanikus benzinpumpa nyomóágába kell nyomnia, mert magán a pumpán nem tudjuk áttolni az üzemanyagot egy membránszelep miatt. Ezért kell a kattogós AC, mivel az is rendelkezik saját membránszelepekkel, így ha a másik pumpa üzemel, az sem bírja rajta keresztül visszanyomni a szívóágba a nedűt. Ez eddig ugye világos? Készíthettem volna egy ábrát, de lusta vagyok. :)

Leadtam az anyagbeszerzőnek az igényeket, erre hozott egy sima minden irányba átfújható szerkezetet.

- Hát most már ez van. - jelentette ki, és igaza is volt.

Most már egy darab visszacsapó szelep hiány jelentkezett. Ugyanis így már az elektromos AC-én keresztül visszajön a cucc, ha nem védjük le.

- Csókolom! Visszacsapó szelep van? - érdeklődtem a boltban, de csak golyós volt, az is fél colos.

Nézegettem a netet, dízel visszacsapó szelep van, de vajon mi van benne. Miért csak diesel? Gázolajat bírja, benzint nem? Mint a Trabant benzincsap tömítés, ami egy hét alatt szétmállott.

Ebből megint eszterga lesz. Réz, csapágygolyó, rugó. Legegyszerűbb kivitel: önszorító menet a két darab réz alkatrész közt, ha összehajtom erősebb, ha szét, gyengébb a rugóerő. Köztük a golyó - amit beütöttem az ülésbe a tömítés érdekében - a rugó pedig tapossa a gömböt. Átbírja ezt nyomni a szivattyú? - vetődik fel bennem a kérdés, de próba a tudás anyja. - Szuper, kiválóan működik, mint Katyiban a gyerek.

Kellene nyomókapcsoló. Megint a boltban vagyok, de úgy tűnik, csak gyerekjátékokat árulnak. Nem elég, hogy nevetségesen néznek ki a termékek, még a velük átvihető amper is harmatos.

Fellapozom elmém könyvét. A 32418. oldalon felrémlik egy kép egy kapcsolósorról. Jaguárból származik őkelme, ott hever az egyik sarokban elfeledve, legalábbis részünkről, mert a pók aminek a lábát sikerült kifordítanom a kapcsoló kibontása közben, aktívan használta.

Így néz ki egy ötvenéves angol. A nagy fehér felett a kis fekete. (Ez nem rasszista utalás) Bár jól látszik, mégsem szemkiverő helyre lett szerelve a működtető.

Egy alsó benzinhurkot akartam létrehozni, hogy minél nehezebben szaladjon levegőre a pumpa, de a magasságos tervező kedvéért sem ment be oda, ahova szerettem volna. Viszonylag így is védett helyen van. Feljebb helyezkedik el, mint a váz, és a váltó. Bár, ha leugratunk a rakpart köveire, vagy átszáguldunk egy halom vasmacskán, előfordulhat, hogy beleakad valami.

Eredeti bejegyzés: 2012. július 11. 19:59

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.