Ugrás a fő tartalomra

Itt van Szibéria

Az ám. Lefagytunk mint vándorpatkány a jégtörőn. Pont ahhoz a részhez értünk, amikor homokszórni kellet volna a szétbontott elemeket, erre itt van Szibéria. A homok összefagy, a homokos embernek meg bepárásodik a szeme... no, nem azért mert túl nagy falat akadt a torka másik végén, hanem mert a maszkba is hideg levegőt nyom neki a rendszer, és az üveget behuholja lélegzés közben. Javasoltam neki ne vegyen levegőt, de olyan ócska kifogással jött, hogy szüksége van oxigénre. Hiába, ha valaki nem akar dolgozni, akkor nem akar.

Addig is amíg az alvázgerinc elkészül, úgy teszek mint Mekk Elek, vagyis felülről építkezem. Bár nekem nincsenek disznók, hogy tartsák a tetőt, azért csak haladok valamennyire.

Itt van példának okádásáért a far. Van rajta mit javítani, sőt újjáépíteni. Tudjátok, ez volt az, amit valaki darabokból szegecselt, meg taknyolt össze pálcával. Bár úgy is fogalmazhatnék, munkája cizellált volt, kezéből gyönyörű fémcsipkék kerültek ki.

A fehér foltok nem feltérképezetlen területek, egyszerű lyukak. Nem bíznám az életemet egy ilyen varratra, remélem másodállásban nem körhintákat gyártott az illető.

Első lépésben le kellett volna alapozni a szórt holmit, mert ebben a leves időben még bent is bebarnul a lemez. Beüzemeltem a kis kompresszort, mert a nagy hosszú, súlyos betegség után motortekercselésre lett szállítva. Tudtam, hogy a kicsike is beteg, de gondoltam, majd szakaszonként festegetek, hogy ne melegedjen meg. Mire az ötödik szakaszra értem, hallom ám, hogy köhög a gép. Odaballagok hozzá, hát olyan szép forszázst nyomott a ventilátora kifelé, hogy öröm volt nézni. Gyorsan megkértem az irányítótoronytól a felszállási engedélyt, és kirepítettem a hóba.

Sebaj Tóbiás. Másnap hozta a kollégám a megtekert nagyot. Odadobta csupaszon a műhely ajtajába, gondolta, majd felrakom rá a hűtést meg ilyeneket, de én körmönfont módon először bedugtam a konnektorba. Mindenhol lecsapta az automatát, így átvittem a másik műhelybe, és sorsára hagytam. Persze a kolléga morgott, hogy mijasom'. Beizzítja a gépet, aztán jön, hogy neki megy. Mondom, ne keltse azt a hangulatot, hogy én balfék vagyok és nem tudok beindítani egy villanyos motort. A másik műhelyben nem ment, de hiába mondom, hogy valahol feszültségesés van a bekötőkábelben.

Na, összerakta, és vállon veregette magát, hogy ezt is megcsinálta. Kérdeztem tőle, hogyan van az, hogy eddig volt a cuccon egy kuplung kapcsoló, ami indító kondenzátort kapcsolt rá a rendszerre, most meg nincs. Szerinte most már annyira jól meglett tekercselve, hogy csuda, ezért nem kell már rá semmi, még a hőkioldót is lespórolták róla a villanyászok. Ma reggel aztán örömmel konstatáltam, hogy természetesen nem indul a kompresszárió nyomás alatt, csak akkor, ha leengedem belőle a levegőt. Ennyit a szakemberekről, meg a hiszékeny diplomásról, aki a kollégám.

Azért nagy nehezen lespriccoltam a dolgokat. Igaz, hogy fel kell majd venni egy embert, hogy kapcsolgassa a légsűrítőt, mert ha magától akar visszakapcsolni, akkor nyög, aztán meg füstjeleket ad. Ja, és ez itt a képen egy Karmann. Hátulja, eleje, sárvédők, meg lemez, ami a lényeg.

Eredeti bejegyzés: 2012. december 12. 20:11 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.