Vagy, a ledér fedél visszatér. Már megint összerakós játékot kaptam, mint ahogy már régebben beszámoltam róla. Most jött el a pillanat, hogy egy kissé stabilabbá varázsoljam a német kollégák által elkezdett kirakót. Mivel ezeknél Volkswageneknél az alvázszám (mily meglepő) az alvázon van, sokan úgy gondolják, hogy gond nélkül cserélgethetik a karosszéria elemeket, és ez így is van, bizonyos keretek közt. Itt sem az a gond, hogy zöldre nem lehet pirosat tenni. A szomszéd Dezső is felveszi a piros sapkát, pedig tökre sem lehet pirosat rakni.
Elegánsan felkötöttem a tetőt, míg barátkoztam vele. Sajna nem igazán tudtam hol kell elvágni az oszlopokat, mert megint nem tudtam honnét, mit mérni. Ki ecpeceltem a távolságot, és kivágtam a felesleget, mint huszár a ta... tarsolyt.
A keresztmerevítőt valaki más hegesztette be, remélem nem kivágás után. A függőleges cucc, a méretet hivatott tartani, amit egy interneten talált rajzról olvastam ki. Remélem jó, mert nincs most kaszni, amiről leshetnék ilyesmit. Persze ez a "középen kitámasztom" módszer nem valami tuti, mert az oldalak oda billenek, ahova akarnak. Éppen ezért mértem fel középről kétfelé azonos távolságokat, és itt lőttem be az azonos méreteket. Amikor ezzel megvoltam, kiballagtam a szélvédőkért, és bepróbáltam. Nem húztam be a helyükre őket, csak odabiggyesztettem. Mivel felül is olyan hézagot mértem, mint oldalt, remény töltötte el a lelkemet, hogy jó lesz, és nem kell majd később szőrözni vele. Előbb, vagy utóbb úgyis kiderül minden, mert festés előtt össze kell rakni ajtóstól, ablakostul a járgányt. Azért volt ami már most előjött, de ez a dolog az, amire már az elején utaltam. Amit a kívülálló különbségnek lát a két évjárat közt, (zöld újabb, piros régebbi) az például a műszerfal elrendezése. Ki is vágta a fószer szépen az egészet. Nem tom' miért, mert én csak azt a részét szoktam kicserélni, amit kell. eltérésként jelentkezik még az oldalsó ablakok tömítésének módja. Az új hegesztett, a régi csavaros. Nekem a régihez kell mennem, tehát köszörülhetek, vághatok, hegeszthetek. Aztán itt van még ez a kis móka:
Ugye senki nem mondta volna meg, hogy ilyen hatalmas biztonsági fejlesztést hajtottak végre a gyáriak. A profil közepétől kerek egy centimétert vastagítottak a leghátsó oszlop alján. Szerintem boruláskor ez a módosítás legalább egy ezred szösszenetnyit jobban megóvja az utasok tepsi épségét. Az egyik ismerősöm a profilokba húzott acélcsövet. Azé az csak többet ér, bár nehezebb lett tőle az autó.
Eredeti bejegyzés: 2012. július 16. 19:48
Elegánsan felkötöttem a tetőt, míg barátkoztam vele. Sajna nem igazán tudtam hol kell elvágni az oszlopokat, mert megint nem tudtam honnét, mit mérni. Ki ecpeceltem a távolságot, és kivágtam a felesleget, mint huszár a ta... tarsolyt.
A keresztmerevítőt valaki más hegesztette be, remélem nem kivágás után. A függőleges cucc, a méretet hivatott tartani, amit egy interneten talált rajzról olvastam ki. Remélem jó, mert nincs most kaszni, amiről leshetnék ilyesmit. Persze ez a "középen kitámasztom" módszer nem valami tuti, mert az oldalak oda billenek, ahova akarnak. Éppen ezért mértem fel középről kétfelé azonos távolságokat, és itt lőttem be az azonos méreteket. Amikor ezzel megvoltam, kiballagtam a szélvédőkért, és bepróbáltam. Nem húztam be a helyükre őket, csak odabiggyesztettem. Mivel felül is olyan hézagot mértem, mint oldalt, remény töltötte el a lelkemet, hogy jó lesz, és nem kell majd később szőrözni vele. Előbb, vagy utóbb úgyis kiderül minden, mert festés előtt össze kell rakni ajtóstól, ablakostul a járgányt. Azért volt ami már most előjött, de ez a dolog az, amire már az elején utaltam. Amit a kívülálló különbségnek lát a két évjárat közt, (zöld újabb, piros régebbi) az például a műszerfal elrendezése. Ki is vágta a fószer szépen az egészet. Nem tom' miért, mert én csak azt a részét szoktam kicserélni, amit kell. eltérésként jelentkezik még az oldalsó ablakok tömítésének módja. Az új hegesztett, a régi csavaros. Nekem a régihez kell mennem, tehát köszörülhetek, vághatok, hegeszthetek. Aztán itt van még ez a kis móka:
Ugye senki nem mondta volna meg, hogy ilyen hatalmas biztonsági fejlesztést hajtottak végre a gyáriak. A profil közepétől kerek egy centimétert vastagítottak a leghátsó oszlop alján. Szerintem boruláskor ez a módosítás legalább egy ezred szösszenetnyit jobban megóvja az utasok tepsi épségét. Az egyik ismerősöm a profilokba húzott acélcsövet. Azé az csak többet ér, bár nehezebb lett tőle az autó.
Eredeti bejegyzés: 2012. július 16. 19:48
Megjegyzések
Megjegyzés küldése