Ugrás a fő tartalomra

Ha megy a tető

Vagy, a ledér fedél visszatér. Már megint összerakós játékot kaptam, mint ahogy már régebben beszámoltam róla. Most jött el a pillanat, hogy egy kissé stabilabbá varázsoljam a német kollégák által elkezdett kirakót. Mivel ezeknél  Volkswageneknél az alvázszám (mily meglepő) az alvázon van, sokan úgy gondolják, hogy gond nélkül cserélgethetik a karosszéria elemeket, és ez így is van, bizonyos keretek közt. Itt sem az a gond, hogy zöldre nem lehet pirosat tenni. A szomszéd Dezső is felveszi a piros sapkát, pedig tökre sem lehet pirosat rakni.

Elegánsan felkötöttem a tetőt, míg barátkoztam vele. Sajna nem igazán tudtam hol kell elvágni az oszlopokat, mert megint nem tudtam honnét, mit mérni. Ki ecpeceltem a távolságot, és kivágtam a felesleget, mint huszár a ta... tarsolyt.

A keresztmerevítőt valaki más hegesztette be, remélem nem kivágás után. A függőleges cucc, a méretet hivatott tartani, amit egy interneten talált rajzról olvastam ki. Remélem jó, mert nincs most kaszni, amiről leshetnék ilyesmit. Persze ez a "középen kitámasztom" módszer nem valami tuti, mert az oldalak oda billenek, ahova akarnak. Éppen ezért mértem fel középről kétfelé azonos távolságokat, és itt lőttem be az azonos méreteket. Amikor ezzel megvoltam, kiballagtam a szélvédőkért, és bepróbáltam. Nem húztam be a helyükre őket, csak odabiggyesztettem. Mivel felül is olyan hézagot mértem, mint oldalt, remény töltötte el a lelkemet, hogy jó lesz, és nem kell majd később szőrözni vele. Előbb, vagy utóbb úgyis kiderül minden, mert festés előtt össze kell rakni ajtóstól, ablakostul a járgányt. Azért volt ami már most előjött, de ez a dolog az, amire már az elején utaltam. Amit a kívülálló különbségnek lát a két évjárat közt, (zöld újabb, piros régebbi) az például a műszerfal elrendezése. Ki is vágta a fószer szépen az egészet. Nem tom' miért, mert én csak azt a részét szoktam kicserélni, amit kell. eltérésként jelentkezik még az oldalsó ablakok tömítésének módja. Az új hegesztett, a régi csavaros. Nekem a régihez kell mennem, tehát köszörülhetek, vághatok, hegeszthetek. Aztán itt van még ez a kis móka:

Ugye senki nem mondta volna meg, hogy ilyen hatalmas biztonsági fejlesztést hajtottak végre a gyáriak. A profil közepétől kerek egy centimétert vastagítottak a leghátsó oszlop alján. Szerintem boruláskor ez a módosítás legalább egy ezred szösszenetnyit jobban megóvja az utasok tepsi épségét. Az egyik ismerősöm a profilokba húzott acélcsövet. Azé az csak többet ér, bár nehezebb lett tőle az autó.

Eredeti bejegyzés: 2012. július 16. 19:48

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.