Ugrás a fő tartalomra

Gimicsont, vagy bűvöskígyó

Ha nem is csont formájú a szélvédő tömítőgumija, azért el lehet rajta rágódni, jó sok ideig. Mi kisebb kihagyásokkal hetekig csócsáltuk a nevezetes terméket. Amiről szó van, az a régebbi típusú tömítés, amit nem véletlenül váltottak le.

A farost lemez helyettesíti az üveget, a többi szereplő saját magát alakítja. Értelemszerűen a bal oldal a kasznit befoglaló rész, a fém díszléc pedig kívül fényeskedik. Nevethetnénk, hogy mily egyszerű az egész, csak be akasztjuk a C profilt, oszt szevasz, de ne igyunk előre a medvesajtra. Részletes német nyelvű segédanyag áll rendelkezésünkre: " Hans, wo ist das Wasser, weil ich durstig bin? " Ja, ez nem az, de mindegy is, hiszen vannak képek. Az üvegre rábiggyesszük a gumitömítést, majd egy madzag segítségével behúzzuk a díszlécbe a guminyelvet. Az ábra mutatja, amint a német kolléga egy újjal bepasszintja a vasat a helyére. Nekünk a gumi sem akar fent maradni, hiszen nem csak kör alakú - vagyis nincsenek sarkai sütve - hanem jóval hosszabb is a kelleténél. Mi ilyenkor a teendő? Kezdődhet a levelezés a külhoni kereskedővel, csomagcsere, és várhatunk a jó alkatrészre, ha létezik. Ezt a verziót elvetettük, a hirtelen halálra szavaztunk. Előkerült a kés, és máris rövidebb lett a profil. Precíziós ragasztás következett, ami azt jelentette, hogy lélegzet visszafojtva álltam a gumival kezemben amíg létre jött a kötés. Még az a szerencse, hogy elvégeztem az OKJ-és gyöngyhalász tanfolyamot, így alig mozdult el a ragasztás. Kollégám mondta, hogy hagyjuk száradni, majd utána segít összerakni. Egy hét múlva előkerült, ekkor derült ki, hogy még mindig hosszú a profil. Sebaj, van kés, meg ragasztó is, így újra próbálkoztunk. Egy hét múlva ismét feltűnt a kollégám, így már nem volt akadálya, hogy nagy hirtelenséggel feldobjuk az üvegre a gumit. A vas nem ment rá fel, mert maga a gumi is mindig leugrott, hiszen a kanyarokban ő egyenesen ment tovább, mivel egyenesnek született, és tartotta is magát ehhez az elvhez. Egy tébolyodott pillanatunkban úgy gondoltuk, hogy behúzzuk a kaszniba az üveget, és ott majd feldíszítjük. Volt ott minden: szike kampó tampon, de főleg szívás, viszont a léc sehogy nem akart párosodni a gumival. Kollégám nagy lelkesedéssel, (Hagyjad, majd én!) és hangos szentségeléssel nyüstölte a gumit, de végül rászóltam, hogy itt az ideje a gondolkodásnak. Rám hagyta a gondolkodást, ismét magamra maradtam.

Másnap reggel, üvegragasztó masszával támadtam. A gumit felhajtva tömködtem be az anyagot, és állni hagytam, hagy érjenek az ízek. (meg kössön a cucc)

Hétvégén kolléga: - Beragasztottad?

- Be. - mondom

- És így jó lesz?

- Ha nem szétverjük.

Eltelt a hétvége, de nem jutottunk a dologhoz, így hétfőn magányosan szemeztem a tennivalóval.

Először csak tapogattam, majd kifordítottam a szélvédőt. A gumi nem esett le, de hátra volt még a díszléc. Hamar rá kellett jönnöm, a madzagos verziót el is felejthetem. Ismét előkerültek a kampók, húztam , nyomtam, csavartam. Még a gatyámból is csavarni lehetett a vizet, mert annyira leizzadtam mire sikerrel jártam.

Mikor behúztam a helyére az üveget, a felső részen ismét kifordult a vas, vagy 40 centi hosszan. Hát nem két perc volt visszatömködni.

Itt nem a szépségért szenvedtünk meg, hanem az eredetiségért. Kollégám vigasztalt, hogy az ő autójába is ilyen kellene. Szerintem se gondolkodjunk másik verzión, hiszen sity-suty... hány hét is volt?

Eredeti bejegyzés: 2012. július 10. 18:49 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.