Ugrás a fő tartalomra

Fotonágyú készítése házilag

Annak idején, amikor világosban letettük a fegyvert, volt nekem egy motorbiciklim, ami természetesen nem olyan volt mint széria társai. Akkor nem úgy mentek a dolgok, hogy bemegyek a boltba, és ha nincs, akkor a kereskedő beszerzi. (azért kellett a kaszát otthon egyenesíteni :) teszek már ide egy ilyen jelet, mert megint azt hiszik, hogy komoly vagyok, pedig távol áll tőlem) Ezért ültem a garázsban magamba zuhanva, mert nem bírtam értelmes burkolatot gyártani a műszerekre. Végül maga a műszer kapott fényezést, és a behúzó körmök csavarjainál fogva szereltem egy olyan lemezkonzolra, ami takarta a bekötéseket. Na, de kérem eljött az új világ. Van már minden, csak a pénz kevés. Szóval meg lett vásárolva a high definition (vagy mit tom' én) műszercsoport, de a tulaj nem talált olyan befogóegységet, ami szerinte megfelelt volna az autó hangulatának. (filingjének, mert már valaki nem érti a magyart) Na, csináltam én olyat fotonágyúkat, hogy lelövi a fejedet.


Itt még a próbakört futotta a tájékoztató csoport.

Az első látszat ellenére nem kólás doboz, hanem káros égéstermékek elvezetésére használatos alu cső. Egy állítható csapágy külső gyűrűjébe lett beleütve, így lett szűkebb, a méretnek megfelelő az eleje, majd a vége is ehhez hasonlatosra készült. A kínai műszerek peremező gyűrűje elég érdekesen lett kialakítva, nem a felénk szokásos lapos peremmel rendelkezik. Sokáig vakaróztam, hogy miképpen menjen be a csőbe. Lehetett volna esztergálni neki fogadó karimát, de ugye nem kell ragoznom, miért kerestem más lehetőséget.

Majd a felfogatáson méláztam el. Bilincs, vagy forgatható konzol. Aha, hát ja. Ez lett belőle:

Süllyesztett csavar, síkba behúzva egy kúp segítségével.

Készre szerelve, ízlés szerint beforgatható. Klasszikus, 60-as évek hangulata.

Minden tükröződik, mindenen.

Hátulnézetben: Visszafordított, vágott, behúzókörmök.

Gyújtáskulcs fordításával válnak láthatóvá a műszerlapok, kérdés, meddig bírják majd a ledek, amik zavaróan virítanak a mutatóknál.

Megfigyelhető még a háromféle betűminta, igazán szabadon szárnyalt a design.

Érdekes a kör központjából sugarazott skála, csak egy kis törés mutatkozik e módon az alsó térfélbe száműzött mutatóhoz képest. Az van a műszer dobozára írva, hogy az USA Rally Team közreműködésével készült. Hmm. Azok a híres USA rallysok.

Eredeti bejegyzés: 2012. július 27. 18:22

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.