Ugrás a fő tartalomra

Fejétől bűzlik a hal

Az autó is tud büdös lenni, de nem mindig tudjuk honnét bűzlik. Ezt most nagyon képletesen értettem, és a félre lakatolásra gondoltam, de ha már felemlegettem a témát, azért megemlékeznék a régi autók állati szőrzettel kevert zajcsillapító, vagy éppen kárpitos elemeiről. Hát, volt ázott kutyaszag.

Na, a lényeg:

Ha itt akarunk javítani, akkor hol kezdünk? Tudom, reggel hatkor a kocsmában, rendes magyar módjára, de nem erre céloztam.

 Már mutattam a képet a bedeformált motorháztető nyílásról.

Az egy ujjnyi hézag a semmibe tűnik, hol volt, hol van, majdnem  mint a mesében. Mitől van ez? Hát ez az. Kicsit paráztam, hogy valami súlyos hiba tünetét látom, de a sárvédő alsó lakatolását eldobva kiegyengettem az egyik tetőzsanért, majd a nyílás legjobban bedőlő részét hidraulikával szétnyomattam. Hihetetlenül rugalmasan viselkedett az elem. 6-8 centimétert nyomattam rajta, hogy 10 milliméternyit nyíljon. Szerencsére nem roppant be a sárvédő oldala, mert már ilyen is előfordult. Távtartót hegesztettem be, de még így is megtörténhet, hogy ismét becsukódik.

Így már felkerülhetett a javítóelem, amivel volt egy kis galibám. Kicsit szűkösen vagyunk, ezért a kalapálógép nincs lecsavarozva a padlóhoz. Kihúzom, betolom. Ha üzemben van, akkor gumilapot teszek a lába alá, hogy ne andalogjon el. Nos, erről a centinyi lapról ugrott le a szerkentyű, miközben az utolsó simításokat végeztem a pótlékon. Abban a pillanatban elindult a megállíthatatlan láncreakció. Birkóztam én a lemezzel, de minden egyes ütésnél jobban hullámzott a kezemben. Az a rohadt ütéskapcsoló sem oldott le, mert az is csak normál munkaütemben képes kikapcsolni, persze akkor nem kellene. Szóval elengedtem az alkatrészt, hagy vesszen a férgese. Az úr akaratából, csak kicsit hasonlított összegyűrt papírlapra mire leállítottam a gépet, de ez nem lehetett akadály, már fenn is van a helyén.

Eredeti bejegyzés:2012. július 19. 19:55 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.