Ugrás a fő tartalomra

Bunkermérnökök

Sokakban egyfajta téveszmeként él az az elmélet, hogy a második világháború alatt, és után csak szükségautókat terveztek, gyártottak. A nagy átlagnak a VW Bogár ugrik be, pedig az még korábbról származó, úgynevezett népautó, de nem csak ez a fajta kategória létezett. Naná, hogy nem a kis Fiatokra, vagy a BMW Isettára  gondolok még. Ott volt például, a nem éppen a luxus kategória csúcsát ostromló Moszkvics 402. Én amikor először láttam a hihetetlenül átgondolt első futóművét, majdnem lementem hídba, de a beépített csöves rádió sem volt elhanyagolható. Nem kell dicsérni rögtön a Szovjet nép kiváló szakembereit, hiszen köztudottan a német kartársak műremekét vagonírozták be a felszabadítók.

Ezek után már meg is érkeztünk a Mercedes gyár éppen nálunk vendégeskedő modelljéhez. Bár ennek csak egy egyszerű lengőkaros első futóműve van, de az kovácsolt vas, és központi kenéses. Számomra ez annyira nem is érdekes. Sokkal inkább kiemelném azt a tényt, hogy az első tekercsrugót mennyire szerelő barát módon építették be. Az alsó fele egy felcsavarozható lapra támaszkodik, így egy egyszerű csavarmenetes szárral be lehet húzni a helyére az egész hóbelevancot. Nem kell spéci rugószerelő szerszám, és nem kell melóban targoncával lenyomatni a tekercset, majd dróttal összekötve hazaszállítani, mint ahogy azt régen láttam.

Hátul is hasonló a helyzet. Két csavar és kész. Azért itt már kell egy kicsit trükközni, mert a rugó nem akar befelé hajolni, segíteni kell neki.

A legkorszerűbb digitális, plazmaköteles, lézeres vízszintezővel egy légtérben tárolt szerkezettel oldottam meg a problémát. Nyilván, azért nem mindenki jött volna rá, hogy ezzel az eszközzel is sikert érhetünk el, de hát ez az amit nem oktatnak az iskolában :).

Figyeljük meg a rugóerő mechanikus, terhelésfüggő hangolását! A nagy tekercsben van egy kis tekercs ami csak akkor dolgozik, amikor túl van terhelve a járgány.

Azért ez a nem semmi. Tudtak a régiek.

Eredeti bejegyzés: 2012. október 19. 18:49 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.