Ugrás a fő tartalomra

Babetta és a fénysebesség

A mai napon az idővel fogok foglalkozni, pontosabban a műszerrel, mellyel az időt mérjük. Van ugye a vekker. Ha ezt kilőjük az űrbe fénysebességnél gyorsabban, akkor Einstein szerint lesz valami, amit ő relativitás elméletnek hív.

Relatíve, ez az óra előttem áll. Azért relatíve, mert lehet, hogy megy, csak nem ebben az idősíkban, de mivel mi itt élünk, nem ártana megnézni. de előtte megemlékeznék egy-két más dologról is.


Hogyan lesz a Babetta kormányzárból sebességváltózár. A Babetta zár 90 fokot fordul, a seb.zár meg 180-at. A B.zárban nincs olyan egység, ami a seb.zár gyújtáskapcsolóját kezelni tudná, meg amúgy is rövid az egész. Kollégám szerint a zár forgórész aljába kell vágni egy nútot, és kész, meg még egy kicsi. Hogyan? Aszondja' ki kell venni a forgórészt. Mondom: Szét esik az egész, aztán meg leshetünk, mert a zártüskék járatai le vannak szegecselve. Hmm. - ez volt a válasz. Megoldottam, de ezt itt leírni rettenetes lenne. Azért nem veszem el a dicsőséget a munkatársamtól sem, ő reszelte a zár külsejét addig, míg be nem ment a helyére. Szóval, hosszában két részre osztható a cucc. Az alsó fele teljesen új, a teteje meg módosított.

Itt kukucskál az új kipufogó visszakanyarítás, de ki kell nagyítani a képet, mert az istennek nem jelenítődik meg a teljes kép.

Ez megint csak ideiglenes, mint a Szovjet csapatok itt állomásozása.

Ha megfelel a design, akkor majd leveszem a dobot, (már megint) és másfél centivel fentebb helyezem, és az is lehet, hogy odahegesztem, mert most csak oldható kötésben szenved.

De mi ebben az érdekes? Kolléga elmegy, majd visszajön, mint a galambok. Hozza a túlsúlyos véget. Rápróbálja a csőre. Milyen következtetést von le? Átvertem, mert csak negyvenes a cső a dobon, mivel ő ötveneshez kért véget, de az lötyög, így nyilvánvalóan én tévedtem. Ha-ha. Sőt HA-HA-HA! Azért adtak neki hatvanas átmérőjű véget, mert három darab csavaros izével lehet felszorítani a csőre és ennek a szerkezetnek van egy laza egy centis illesztési hézaga. Mindegy, nálunk ez a gagyi felerősítés amúgy is felejtős.

És akkor itt lepődtem meg, mert azt gondoltam, készítettem olyan felvételt, amin látszik a betét, amire direkt csavaroztam. Hát, ez van hölgyeim és uraim.

Akkor térjünk vissza az elején felvetett témára, az időre... hű! Már ennyi az idő! Akkor majd holnap.

Eredeti bejegyzés: 2012. július 31. 17:45 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.