Ugrás a fő tartalomra

Az ördög jobb és bal lába

Nincs annál elszomorítóbb, mint amikor a célegyenesben kapunk egy tarkóst. Nyilván nem annyira tragikus egy munka végén beleszaladni valami nem vártba, mint amikor egyik kollégánkat pár száz kilométer levezetése után, a háza előtt gyalulta le egy kamion az útról, és az élők sorából.

Azért én sem éreztem magam frankón, főleg azért, mert nem értettem mi van, és ezt az állapotot meg nem szeretem.

Miért lóg ki a lóláb, meg az ütköző vége a kerékjáratba, ha a sablon szerint jó a vonala a kerékháznak? Az lett volna az érdekes, ha nem jó, hiszen az eredeti sárvédő lett egyengetés után visszahelyezve, de mégis valami egyértelműen nem passzol.

Ilyet még nem láttam, pedig egy jó pár ütközőt fogtam, sőt javítottam Karmann Ghiához. Az a vicc az egészben, hogy három napig foltoztam a vasat, és nem tűnt fel a különbség. Elvégre ki a fene gondolta volna, hogy Németország egyik legnagyobb alkatrész kereskedője nem odavaló alkatrészt ad az autójához, mert ez bizony őméltóságának lesz készítve.

Azért az feltűnt, hogy a tartólemezek folyamatos hegesztéssel lettek rögzítve, nem pontozva mint az eredetin, de mivel az egész ipari jellegű volt, nem törtem rajta a fejem. Kollégám ajánlotta, szabjam rövidebbre, de én felütöttem egy alkatrész katalógust, és ki is derítettem, hogy valóban létező az a valami amibe beleszaladtunk. Csak az nem derült ki számunkra, hogy pontosan milyen Ghiához való. Mindenesetre nem akarnék szétszabni egy esetlegesen ritka darabot, bár lehet, hogy értéktelen szemét az egész, és nyugodtan mehet a levesbe. Az semmit nem jelent, hogy én még ilyennel nem kerültem közelebbi kapcsolatba, hiszen ez sok mindenről, és mindenkiről elmondható.

Tehát eltettük pihenni, míg a tulaj nem nyilatkozik a sorsát illetően. Addig is lebontottam a tetőt, no nem a műhelyen, hanem a bádog szekéren.

Bár a külső vinil burkolat viszonylag jó állapotban volt, tudtam, a lényeg a belsőben van. Az itt látható szétnyílt fa tartót csak újra kell ragasztani, de a belső szövetezést dobni kell, mert az idő módosította a szerkezeti ragaszkodásait, és ezáltal szétpergett mint a másnapos kenyér. A rozsda nem végzett nagy kárt, csak a kép előterében látható vasra hegesztett pozicionáló tüske rohadt le, mint az idei almatermésem.

Eredeti bejegyzés: 2013. január 17. 19:50 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.