Ugrás a fő tartalomra

Az apróságok furcsa világa

Annak idején, amikor az iskolában napokig méréstechnikai ismereteket szívtunk magunkba, nem értettem miért kell ezzel annyit foglalkozni. Fogom a mérőeszközt, mérek, a leolvasott méretet lejegyzem és kész. Csak akkor lett valami gyanús, amikor néhány osztálytársam vagy az eszközt nem bírta rendesen használni, vagy leolvasni nem bírta azt.

Hihetetlen, hogy valaki egy tolómérőt, vagy egy mérőszalagot nem bír normálisan kezelni. Tolómérőnél jellemzően a párhuzamos felületre rosszul rátartott mérőrész okoz gondot, de az már szinte nevetséges, hogy a mérőszalag elejére szegecselt akasztót (miért lötyög ez?) stabilra rögzítik. Pedig ez azért van, hogy azt az egy milliméternyi különbséget felvegye, ami akkor jelentkezik, amikor a szalagot beakasztjuk, vagy csak hozzátoljuk valamihez. De persze, sajnos a lötyögős csőszegecs beakadhat a lemez szélébe, és ekkor rossz méretet kapunk, ilyenkor kalapálják el.

Erről jut eszembe Józsi kollégám, aki tíz éve tartozik 30 ezerrel (remélem csuklik rendesen). Ő úgy tudott mérni, mint senki más. Jött a meós ellenőrizni. - Figyeld, milliméterre pontos! - mondta Józsika, és mutatta a leolvasandó résznél a szalagot, ahol valóban a megfelelő rovátkánál volt az anyag széle, csak elől, ahol be kellett volna akasztani, nem volt a helyén.

A milliméterek furcsa világából kalandozzunk át az egyenesek, ívek, párhuzamok földjére!

Milyen eszement, vasvillával kergetni való ember már az, aki ilyen törést tesz bele egy amúgy egyenes vonalba. Pirossal jelöltem az élet, hogy a képen is látszódjon, és már itt felvágtam a ferdén behegesztett javító elemet, mert muszáj helyretenni.

A szépségnél is fontosabb szempont, hogy ha így maradt volna, a fényszóró a bal árokba küldte volna a fényét, ami nem éppen minden esetre megfelelő bevilágítást eredményez. A jobb oldali lámpatökhöz tett vonalzónak mind a két részen feküdni kellene, akkor kapnánk megfelelő eredményt, ami ebben az esetben jól láthatóan nem jött össze. Ennek ellenére látom az igyekezet nyomát, hiszen középen az élen a pontos méretet mértem, tehát használtak mérő eszközt. Az a baj, hogy így nekem, a belső oldalon kivágnom kell az anyagból, a külsőbe meg sajnos toldani kell. Mint kiderült, függőlegesnek sem függőleges a lámpa helye, így a szívás fokozódott.

Nem tudom mennyit ihattak ahhoz, hogy ezt a fajta eredményt elfogadhatónak könyveljék el. Talán úgy voltak vele, mint az egyik ismerősöm, akinek még régen "majd megiszunk valamit"-ért dolgoztam. Míg egyengettem a kasznit, szorgalmasan szuszogott körülöttem, és kínálgatott itallal. Mivel szeretek észnél lenni, nem fogyasztottam meló közben, így az illető mindent betermelt. - Majd gyere fel jövő hétvégén bedobunk valamit! - mondta. - Majd az ablakodat féltéglával. - morogtam, de azért felmentem megnézni, mit alkotott a fényezéssel. Hát, a ritka ronda gyenge kifejezés a végtermékre, de amikor leültünk a kertben húsz méterre a kocsitól, az ember hunyorogva a lemenő, laposan tűző nap fényében megjegyezte: - Ha egy kicsit hunyorítasz, egész jól néz ki.

Eredeti bejegyzés: 2013. január 07. 19:37 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.