Ugrás a fő tartalomra

Akkor is bemész!

 A retardált jelentését mindenki tudja, ez ugye a szellemileg visszamaradt emberkéket jelöli, de vajon milyen szinttől maradtak ők vissza. Hány évvel kell valakinek visszamaradni a korához képest, hogy beleilljen ebbe a skatulyába? Ebből a kérdésemből is látszik, nem végeztem ez irányú iskolát, csak félig vagyok szakmabéli, vagyis nap, mint nap, találkozom ilyen illetőkkel, vagy a kezük lenyomatával.

Sajnos, egyik ismerősöm gyermekét egy olyan baleset érte, ami miatt visszamaradt a fejlődésben. Ma már ezt senki nem mondaná meg róla, pont olyan hülye, mint a többi ordítozó, "more izé, more ba'me' more" külyök a környéken.

Szóval ő jutott eszembe ma, amikor ezt láttam:

Kicsit túlégett a vakutól a kép, de a fekete bilincs felett van a fehér tartó, amiről szó van. Jól láthatóan valaki erőszakot vett rajta, vagyis így, ebben az állásban csavarozta össze a két alkatrészt. Na, ezért jutott eszembe a kiscsávó, aki annak idején, a készségfejlesztő gömbbe, berakta a kockát a kis gömb helyére... kalapáccsal. Kicsit fogtak a kocka sarkai, de megoldotta. Tehát akkor most szellemileg visszamaradt az ütéstől, vagy az isteni szikra pattant ki a fejéből?

Mi hülyék, meg így raknánk össze:

Semmi kreativitás. Dög unalom.

Akinek ezek után hiányzik az ötletes elme, annak raktam ide a német átgondoltság mintaképét. A régi Mercedes gyújtáskapcsoló zárbelét egy stift fogja a helyére. Azt gondosan a kormányrúd felé fúrták be, nehogy valami illetéktelen kipiszkálja. A házrészt viszont olyan ótvar spiáterből nyomták ki, hogy már a használattól szétmállott, de új korában is elég lett volna neki, ha valaki, egy alkalmas eszközzel megpattintja a stift előtt (amit már kiberheltem), a képen látható módon, és máris lehet szaladni a zárbetéttel. Az okosabbak lehet az autót vinnék, de mit tudom én, ki mire gerjed.

Nekem ez nem volt elég! (A fenéket nem, a tulajnak kellett volna bele valami kulcs.) Így kiszórtam a betét alkotóelemeit:

Hasonló az egész, mint az ajtózárbetét, csak ott pálcákkal zárták le a rugókat, itt meg egy felszaggatható fémlapocskával. (jobbra még a helyén látható) Bal hengerbe megy az alatta levő pálcika, rá egy másik üreges, benne a rugó, a rugó felett az említett lap. Ha bent van a kulcs, akkor a tömör pálcáknak pont szintben kell lenni a bal henger palástjával, így a rugós pálcikák maradnak a jobb henger furatán kívül, ezért tudunk nyitni-zárni. Ha kivesszük, vagy nem jó kulcsot teszünk be, a pálcajáratokon keresztül erre, vagy arra, összekötik a pálcikák a két hengert. Na, ennyi legyen elég a szakirányú képzésből!

Gondoltam, hogy kíméljem magam - meg hát senki nem lop már ilyen fehér bálnát, mert kissé feltűnő - nem teszem vissza a pálcikákat. Bele a kulcs, aztán lehet forgatni jobbra-balra. Aha, ahogy Móricka elképzeli. Van egy olyan funkció a zárban, ami megakadályozza, hogy bekattanjon addig a kormányzárnyelv, amíg a kulcs bent van a helyén. Ehhez a dologhoz hozzátartozik egy kis rugós pöcök a kulcs végénél, amit benyomunk a nyitóeszközzel rögtön az első mozdulattal. Na, ő az aki kirugdossa a kulcsot ha nincs bent rézpálcika. Most hirtelen nem akarnám összefogalmazni, hogy miért, de így van, úgyhogy csináltam egy kétpálcásat, mint a búcsús céllövöldében. Ez is fél siker, mert amúgy is csak négy van benne. Ehhez a szétkopott, mállott vacakhoz ez is szép teljesítmény.

OK. Vállon veregettem magam. Ezek után még egy csemege a Retardáltorok működéséből:

Felül egy Mercedes háttámla, alul meg egy hozzá párba kárpitozott ülőrész, de csak a kárpit párosít. Az a csücsök ott a doblemeznél, pont annyira hiányzik oda, mint a búvárszivattyúra a békatalp. Hát, ez nem idevaló ülés. Vajon hol van az övé? Egy BMW-ben?

Eredeti bejegyzés: 2012. november 05. 21:59

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.