Ugrás a fő tartalomra

A vörös szőnyeg sztárja

Már több napja, hogy elhagytam a lakatos műhelyt. Nem mentem messzire, hiszen a másik egység csak öt méterre van. Ott található egy csupasz kaszni, annak a belterét kellene lakájosabbá tenni. Gondoltam berakok egy márványkandallót, hozzá egy Angol úri szalonból való kényelmes fotelt, amihez illenek majd a kitömött állatfejek, de ekkor döbbentem rá, nem tudok mihez kezdeni a rengeteg óorosz ikonommal, így inkább kiterítettem egy pár méter vörös szőnyeget, hátha besétál rajta egy filmsztár, vagy valami jó ötlet. Sokáig nem jött senki, így mérgemben összevágtam a vörös szőnyeget. (Jaj! Lehet még vörösözni, vagy az bolsevik, önkényuralmi jelszó? Már a meteorológusok sem vörös riasztást adnak ki mint régen, hanem pirosat.)

Néztem a vörös fecniket, aztán adtam hozzá varjúhájt, macska bajszot, meg egy kis fekete műbőrt.

No, némá' - mondtam, mert a végtermék ment a piros ülésekhez.

Nem vagyok valami nagy piros hívő, hiszen nem hordok ilyen színű cipőt, nadrágot, sapkát, tangát meg pláne nem. Szóval hagyom az ellenkező nemre ezt a színt, de most behemperedtem az utastérbe, mint molnár macskája a lisztbe. Lubickoltam a meleg színben, mint tehén a lucernásban, vagy hogy költőibb hasonlatot hozzak: mint disznó a híg trágyában. Jól esett a taknyos időben ez a kis meleg sziget. A fekete szegéllyel nem olyan vadító a szőnyeg, mint a múltkori vaj színnel. Ez már nem mézeskalács hangulat.

Azért, hogy ne érezzem magam tökéletesen, köpött egy nagyot az angyalka a kellemes összképbe. A hátsó pad szegélyező szőnyegét nehéz sarkosra kanyarítani. Melegíteni, ragasztani kell a műbőrt, hogy valami formája legyen. Mondanom sem kell, ez idő, méghozzá nem is kevés. Aztán a cérna a varrógépben gondol egyet, majd még egyet, és kétszer egymásután elszakad a felső, legjobban látható részen. Mire visszavarrogattam, szétmállott a műbőr a többszöri tűtámadástól. Vissza kellett fejtenem mindent, és kezdhettem elölről.

A lényeg az, ez is kész van. Még vannak hiányosságok, de majd azok is eltűnnek. Kell még tetőkárpit is, utána mehetnek be az üvegek, és ha azok is bent lesznek, jöhetnek a csipkefüggönyök, meg a muskátli.

Volt egy másik hatalmas problémánk is. A fehér (átlátszó) első indexbúra. 12 voltosban van bele sárga izzó, annak csak az egyik illesztő stiftjét kell lereszelni, és valamennyire üzembiztosan megáll a régi foglalatban is, de a mi esetünkben az a nehézség lépett fel, hogy eredetileg, meg most is, 6 voltos rendszert kapott az autó. A kollégám sokat zokogott, nem tudta mitévő legyen. Alig bírtam a kezéből kicsavarni az abroszba csavart katanáját, mellyel a beleit akarta kifordítani. Elküldtem a boltba, hogy vegyen oldószeres üvegfestéket, és mázolja be vele az izzót. Hát, az őrült hozott aranyszínű festéket, mert nem volt kadmiumsárga. Na! - mondom - Bamme'! Akkor vettél volna sárgát,  meg pirosat, abból tudtunk volna narancsot, vagy olyasmit keverni. Aszondta', ő nem ért a színkeveréshez, akkor volt beteg, amikor ezt tanították az óvodában. Persze, nyilván csak viccelt,  de én nem tudtam osztani a meggyőződését, hogy jó lesz az anyag, hiszen teljesen másképpen festett mint az igazi izzó.


Aztán felizzott a wolframszál.


Tehát így izzik az arany. Pontosan olyan, mint amilyennek lenni kell, persze én megmondtam, hogy jó lesz, de hát sok a hitetlen, elvakult ember mindig csak egyet hajt, mint a taligás: - Csak a narancs, meg a FIDESZ

Eredeti bejegyzés: 2013. január 21. 20:29

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.