Ugrás a fő tartalomra

A tér nemlétező része

A hézag egy olyan tér, mely kézzel tapintható dolgok közt szokott előfordulni, bár folyadékokban ritkán alakul ki.

Ettől a "felettébb tudományos" megfogalmazástól eltekintve a karosszériázás egyik olyan eleme, ami anyagtalan, de ennek ellenére az egyik legfontosabb figyelembe venni való. A szakemberek, meg akik értenek is hozzá, rögtön az elemek közti nyílások milyenségét tanulmányozzák használt autó vásárláskor. Ennek a vizslatásnak az ellenszere az az illető, aki egy rakás szemétből olyan járművet rak össze, amin szebbek a hézagok, mint egy új autón. Ezen munkafolyamatnál nem elég a lakatos alkotása. Szervesen közre kell működnie a fényezést, de főleg annak az előkészítését vállaló mester embernek is. Sokszor rá sem ismertem a tolómérővel kimért hézagú műremekre festés után, és ez nem pozitív kritika. Így utólag azt kell mondanom, hogy a munkáim közül utoljára egy Skoda tetszett, ami az én tulajdonomat képezte annak idején, és én is festettem. Ezen kívül volt még egy Skoda, de az 1000 MB típusnevet viselt. A múzeumok éjszakáján láttam, de szerencsére nem sötétben. A hihetetlen türkizkék színe mellett a fényezés, és az előkészítés minősége fogott meg. Szerintem a hézagokat tizedre mérték ki, és a felületi síkok olyan csodálatosan találkoztak, követték egymást, hogy a szakmáját szerető ember kevés szebbet képzelhet el magának, bár most ugye a nőkről nem beszélünk, és a sörös hűtőt is kihagyjuk az eszmecseréből.

Nyilván egyben volt gittelve, mert tökéletes munkát csak akkor lehet végezni. Ha külön csiszolgatják az ajtót, meg a hozzá tartozó sárvédőt, abból jó nem lehet. Persze mindezeknek az alapja a lakatolás, ami által elérhető az, hogy minél kevesebb töltőanyag kerüljön a lemezekre. Láttam már új elemekből épített autót, ahol a folyamatot kétkomponensű ajtóhézag állítással koronázták meg. Vagyis fel kellett ragasztani az éleket, mert nem mutattak valami nagy egységet.

És akkor itt van az, amiért ennyit magyaráztam:


Hányan bele estek abba a hibába, hogy a vásárolt javító elemek biztos tudatában azt gondolták, végre tökéletes lesz majd az autójuk. Az itt látható sárvédőjavító csak egy példa arra, hogy ezek az elemek csak emlékeztetnek az eredetire, és maximum is csak jó alapot szolgáltatnak egy jobb munkához, de sokszor még azt sem.

Eredeti bejegyzés: 2012. október 02. 19:57 

Megjegyzések

  1. Shropshire-ban két hibbant angol épp azon garázdálkodik, hogy egy Toyota Celica GT-4 komplett motorját és az összkerekes hajtásláncát alápakolják egy Mininek, legutóbb azokat szivatta meg egy aranyért mért javítóelem. Felrakás után nem stimmeltek a szélesítések, mert az egyik sárvédőn valamiért egy centivel hátrébb stancolták az indexnek a helyét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is voltak olyan kollégáim, akik elmentek lemérni egy szerkezetet, majd itthon találgattak, hogy milyen számot írtak, nyolcast, vagy hármast, mert volt valami a lap alatt, amikor rajzoltak. Természetesen nem az volt a jó, amit úgy gondoltak.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.