Ugrás a fő tartalomra

A németek hátulról mellbe támadnak

Mindenek előtt bepótlom az elmulasztott fényképet a Mercedes első futóművéről, mert hatalmas érdeklődés övezte a témát.

Még a rugóban van a behúzó szár, de már a talp is fel van csavarozva. Valamennyire láthatók a központi kenés meglévő alkatrészei. Ezzel lehetett megkenni a csapokat bizonyos kilométerenként, csak az utastérben kellett megnyomni egy kart, és már meg is volt a karbantartás.

Még tavaly nyáron, a legnagyobb kánikulában hoztunk egy motort ebbe az autóba. Fenn voltunk érte a hegyekben, egy német üdülőfaluban. Olyan hideg volt, hogy három rövid ujjú pólót vettem fel. Szerencsére a spenót nem fagyott ki az orromból, mint Dumb és Dumbernek. Szóval, azért mindenki öltözzön fel rendesen, ha Merci motorért megy!

- Jó állapotú a szerkezet. - adta át a tulajdonos. Itthon betettük a raktárba, de most, nem mertük csak úgy beszerelni. Nem is értem miért, hiszen az emberek nem ugatnak bele a vakvilágba, mint a kutyák. (persze lehet ez a kommunikáció csak nekünk értelmetlen)

A hengerfejet levéve kiderült, hogy valahonnét aktív nedvesség hatolt be. és újra strukturálta a felületeket, még ott is, ahol a tömítésnek zárni kellett volna. A szelepeket rendesen körberakta vízkővel, nemigen lehetett volna beindítani így. Igaz, hogy amúgy sem lett volna egészséges hangja, mert az egyik dugattyú gyűrűi darabokra voltak törve. Valószínűleg átfolyt a hengerfejpakoláson a hűtővíz, bele az egyik hengerbe, és abban ragadt meg a gyűrűzés.

Eredeti bejegyzés: 2012. október 24. 17:51 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.