Ugrás a fő tartalomra

Zengjen az ének

Mint az már kiderült, nem Hi-Fi stúdióban dolgozom, de azért hallok. Szeretem a zenét, és érdekelt a hangtechnika mindig is.

Az autó, és a zene kapcsán mindenkinek a rettenetes dübörgéssel közlekedő, zenedobozok rémlenek fel. Nyilvánvalóan ezek a szerkesztmények nem a zene élvezetéről szólnak, hanem a magamutogatásról. Nos, ők menjenek másfelé,(de maradhattok is :) ) mi meg kanyarodjunk a minőségi hangzás felé.  A továbbiakban senki ne várjon tőlem doktori deszartációt, nem akarok fénymásolni, és beilleszteni sehonnét, nem vagyok én SP.  Csak a megszokott történeteimet rakom egymás után, ha érdekes, örülök neki.

A világosi fegyverletétel után jóval, tehát vagy két éve, abban a szerencsében részesültem, hogy saját választásom alapján szerelhetem fel egy autót hangrendszerrel. Ez ritkán fordul elő veteránéknál, mert ott általában a régi készülékek kerülnek vissza, bár régebben, egy Karmann eredeti rádiójának az előlapját lehajthatóra kellett átalakítanom, mögé téve a CD lejátszót, de akkor készen kaptam a fejegységet, és kiegészítőit.

Tehát zsebemben a felhatalmazással, elindultam vadászni. Legnehezebben a kék-gyöngyház előlapú fejegységet tudtam levadászni, de Üzbegisztánból, de ha nem is onnét, akkor valahonnét a környékéről visszahoztak egyet. Ez illett a metálkék műszerfalra.

A kétutas hangszóró rendszert rejtve kellett beszerelni. Nem gyerekmunka volt bepréselni a 13centiméter átmérőjű hangszórókat a műszerfal alá vágott nyílásokba, mert mindig útban volt valami merevítő.
A csipogókat egyszerűen a doblemezt burkoló szőnyegre akasztottam, a hangváltó a taposólemez alá került.

A hátsó ülés mögött már több lehetőségem volt garázdálkodni. Ide nyugodtan beállítottam az erősítőt, úgy, hogy körbejárhassa a levegő.

Gyakori hiba, hogy leszőnyegezik a cuccot, pedig termel hőt rendesen. Innét hajtottam vissza az első hangrendszert, és hídba kötötten a mélynyomót. A gazdi azt kérte, ne legyen bazári majmok felvonuló autója, nem kellett neki hatalmas láda hátra, de szerette volna, hogy jól szóljon. Bár olcsóbban nagyobbat lehet kapni, de mégis egy kis dobozka került be. A rendszer tele volt tartalékokkal. A középszintre beszabályozott erősítővel, még az autótól távol állva is (nyitott ajtóknál) megfelelő hangképet kaptam. Elégedetten adtam át, de hamarosan jött a telefon, hogy „ennyi pénzért nagyon harmatos”. Miután felcsavartattam vele az összes potit az erősítőn, már elégedetten hívott vissza: „Nem sok hajam van, de azt mind előre fésülte a mélynyomó”.

Eredeti bejegyzés: 2012. április 02. 13:32

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.