Ugrás a fő tartalomra

Végső megoldás

Most két napi simogatás következik. A fényképezést mellőzöm, mert úgysem adnák azt vissza, hogy két órán át egyengettem egy felületet. Vasárnap még beépítettem három darab csövet. Egy huzalvezetőt, és két darab szellőzőt. Bár ezek még képpel ábrázolhatók, de nem tudom elképzelni, hogy bárki is felugrana a levegőbe örömében, amint eltölti lelkét a hatalmas esztétikai élmény, amit ezek a fotográfiák nyújthattak volna.

Azért csak elővettem a fotoaparátot, és fotót is prezentálok egy nagyon fontos dologról, ami alapjában meghatározza az autó kinézetét.


Igen, ez a dolog a bal kezem, és ott van benne a precíziós műszer. Éppen az ajtó, és első sárvédő találkozását ellenőrzöm. (Dehogy is, csak a kép kedvéért tettem oda) Mi a lényeg itt emberek? Milyen randa az, ha az elemek gömbcikkekként, különálló létformaként követik egymást. Agyonvágja az egész autó megjelenését, ha nem egy egységes felületet látunk. Még új autóknál is megfigyelhető a jelenség, hogy nem egy illesztési hézaggal szabdalt forma összest látunk. Hiába találkoznak az élek, ha beljebb vannak a kelleténél. Kijjebb szinte soha nem kerülnek, de beljebb... Fut az ív, aztán hirtelen befordul. Szóval ezért kell ezt a munkafolyamatot lejátszani. Ha ez így készül, nem lesznek csúnya fénytörések a kasznin az elemek váltásánál... Vagy igen, mert a festő felpattint egy tízkilós gittet, és felvakolja vele a kocsit. Általában, én minden elemet felszerelek, beállítok, és úgy adom oda a szakinak, hogy "így tessék összegittelni egységgé az egészet". (Persze az ajtók azért maradjanak nyithatók.) Volt aki azonnal szétszedett mindent, és az ajtót ilyen ívre csiszolta, a sárvédőt amolyanra, majd összeszerelve úgy nézett ki, mintha különböző autókból lett volna összeválogatva a gépjármű.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.