Ugrás a fő tartalomra

Vágjunk bele



Előzőleg azzal foglalkoztunk, hogy hol, és mivel lakatoljuk az autónkat. Most itt az ideje, hogy a mikéntről ejtsünk szót.

Első lépésként megszabadítjuk a javítandó részt, és környékét, az útban levő dolgoktól. Különös figyelemmel járjunk el a hőre érzékeny anyagokkal kapcsolatban. Mivel szinte minden látványosabb lakatosmunka repkedő, vörösen izzó fémdarabkákkal jár, alaposan tönkre tehetjük vele a kárpitokat. Megszívlelendő tanács az is, hogy az üvegfelületeket se tegyük ki a mini meteorok támadásának. A sűrűn összeköszörült ablak nem szép látvány. Zavarhatja a kilátást, sőt, az üvegbe égett fémdarabkák szétszaggathatják a drága pénzért vásárolt, speciális ablaktörlő kendőnket. Ha elrongyolódott alsógatyát használunk azért nem kár, de a szemünk előtt lógó, kihúzódott cérnacafatok nem fognak illeni a bőrbelsőhöz. Amennyiben ezzel a tanáccsal elkéstem, már csak arra van lehetőségünk, hogy a felületből eltávolítsuk az oda nem illő anyagot. Erre az egyetlen járható út a vegyi út. Ha az üveget sósavval kenjük át, kimaródnak belőlük a kellemetlenséget okozó srapnelek. Sajnos az apró kráterek meg fognak maradni, és ezek után, fehér pöttyök képében fognak bennünket emlékeztetni az elkövetett hibára. A savval bánjunk óvatosan! Ne folyassuk minden felé, mert nem csak bennünk tehet kárt, de a fém alkatrészeket is erősen korrodálhatja.

De térjünk vissza a lecsupaszított kasznihoz, mely előtt ott állunk bőszen, kezünkben a vágókoronggal felszerelt köszörűvel. A feledékenyebbeknek nem árt, ha készítenek pár emlékeztető képet a még nagyjából egyben levő javítandó területről. Ugyanez elmondható az esetleg megbontandó elektromos vezetékrendszerről is. Nem mindenki ért a bekötési rajzhoz, de egy fénykép után, a legtöbbünk vissza tudja dugdosni a csatlakozókat.

Mielőtt belevágnánk a lemezbe, nem árt, ha átgondoljuk, hogy merre vezetjük majd a szerszámot. Alaposan nézzük körbe a célpontot, hogy nincs-e a közelében benzin, vagy fékcső, mert egyiknek sem tesz jót, ha bele roncsolunk. A köszörű sem fér el mindenhol, ezért ha figyelmetlenek vagyunk, vághatunk még egyszer, vagy esetleg sokkal nagyobb darabot kell kikanyarítani a kaszniból, mint amilyet eleve szerettünk volna. Lehet vicces formákat is faragni, de sokkal jobban járunk, ha a vágást egyenes vonalak mentén végezzük, mert egyszerűbb lesz beszabni a javítóelemet. Amennyiben nem áll rendelkezésünkre kész pótlék, ne verjük szét a bontandó alkotóelemet, mert könnyebb lemásolni az eredetit, mint újra tervezni az autót. Aranyszabályként elmondható: minél inkább próbáljuk meg visszaadni az eredeti alkatrész formáját, mert nem véletlenül lett az olyan, amilyen.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.