Ugrás a fő tartalomra

Tyúkok

Nem eshetünk neki csak úgy a munkának, mint a vizes tyúktrágyán megcsúszó parasztasszony az ólajtónak. Sok olyan formai játszadozást találhatunk egy autón, amelyiknél szinte megerőszakolták a lemezt. Ilyen például az, amikor a domborút fordítják át homorúba, de ettől jóval egyszerűbb lemezalakítás miatt is leszakadhat egyszer-kétszer rólunk a víz.

Mielőtt bármibe is fognánk, méretezzük le a munkába vett elemet, hogy legyen mihez viszonyítani a visszaállítás folyamán. Akkor kell a legnagyobb figyelmet fordítani erre a mozzanatra, amikor már valaki belekontárkodott a kaszniba, hiszen sokszor több centiméteres eltéréseket is belefaraghatnak az autóba, és az nem lenn jó, ha a mi is a rossz úton haladnánk tovább. Ebben az esetben, az a legjobb, ha mellettünk van egy eredeti állapotú, ugyanolyan autó, amiről puskázhatunk, ha nem tudnánk pontosan, hogyan volt kialakítva a miénk gyári új korában.
Néha elég, ha apró lemezfoltokat hegesztünk be a kivágott rozsdás anyag helyére, de van, amikor nagyobb feladatot kell megoldanunk. A komplikált formákat kétféle módon tudjuk előállítani: Vagy minden egyes felületét külön darabkákból hegesztgetjük össze, vagy megpróbáljuk kikalapálni egyetlen darab anyagból. Nyilvánvaló, hogy az utóbbi szakszerűbb, de néha olyan nagy költséget jelentene az, hogy elkészítsük a másoláshoz szükséges eszközöket, sablonokat, hogy egy darab miatt nem érdemes hozzáfognunk. Ilyenkor marad az első verzió.


Sokszor szükségünk lehet olyan speciálisan kialakított szerszámokra, melyeket az adott elemek gyártásához kell előállítanunk. Itt vannak mindjárt a kalapácsok, így többes számban.  Apámnak volt egy, és az neki bőven megfelelt, már ha eszébe jutott, hogy előzőleg hol esett ki a kezéből. Nekünk ettől többre lesz szükségünk, ha könnyedén, gyorsan akarunk haladni. A lakatos úgy viszonyul ehhez a bűvös szerszámhoz, mint Gombóc Artúr a csokoládéhoz. Nem elég belőle kicsi, és nagy! Kell még közepes, hegyes orrú, éles orrú, rádiuszos orrú, szögletes sarkú, kerekített sarkú, domború talpú, gömb talpú, mindig olyan, amit a kialakítandó felület megkövetel, hiszen egy lekerekített kalapáccsal nem lehet élet verni a lemezbe, a szögletes sarkúval pedig domborítás helyett valami absztrakt formát hoznánk létre.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.