Ugrás a fő tartalomra

Tűz a Karmannra

-          Ég a kunyhó, ropog „anyád”. – énekelte Maksa Zoltán.

-          A tiéd ég. – válaszolt Nagy Bandó, mert régen ők párban jártak népet művelni.

Hát, ha nem is a nád ropogott, de azért a tűz pattogására fordultam vissza a könyvelésből. Egy perce tettem le a hegesztőpisztolyt, de már fél méteres lánggal égett a sarokban felhalmozott, bontott zajszigetelés. A kátrányos lószőrön, mint a puskaporon, futott végig a láng, és egy fél pillanat alatt, már lobogott a tetőkárpit, műanyag csőhéj, kesztyűtartódoboz, és a falra akasztott spirális levegőtömlő. Mire ezt konstatáltam, már annyi levegő sem volt bent, amiből egy egészségeset szippanthattam volna. Azt mondták a televízióban, hogy a modern, műanyagokkal telezsúfolt otthonokban, ha két perc alatt nem jutunk ki, akkor annyi. Nos, itt a fele éghető anyag természetes volt, de a nagy füstben már nem éreztem túlzónak az előbbi állítást. Kisuhantam az udvarra, majd visszarohanva megmarkoltam a tetőkárpitot, és kidobtam az ajtón. Levegő kint, majd zajszigetelés is kidob. Levegő, hosszabbító kihúz, majd víz locsol az apróbb vackokra. Öt perc múlva visszaóvatoskodtam, hogy ablakot nyitva kereszthuzatoljam ki a füstfalat. Pár perc múlva készítettem egy képet is, csak a hiteles tájékoztatás miatt.

Ezen már lehet látni a műhely másik végét is, de ennek ellenére levegőt még mindig kintről kellett magammal vinni.

Két méterre hegesztettem a lószőrtől, mégis begyulladt. Ez is azt mutatja, hogy mekkora szívás lehet, ha egy olyan autót buherálunk, amibe be van építve ez az anyag. Az igaz, hogy a sarokba nem én halmoztam fel, hanem a bontást végző kolléga, de ha már senki nem takarította el, akkor nekem kellett volna. A hullámpapír, amivel le volt takarva ez a tűzveszélyes anyag, csak arra volt jó, hogy nagyobb volt a láng tőle.

Megállapítottam, a bontó kolléga a tűzzel játszik. A jó múltkor mondom neki, hogy a nitrohígító – amivel zsírtalanít – az robban, meg ég, ezért ne nagyon köszörüljön, hegesszen bele. Kétszer figyelmeztettem, de utána már úgy voltam vele, hogy majd rájön. Éppen bele pucsított a nitrós edénybe, amikor az belobbant, de nem vette észre rögtön, csak akkor, amikor már nagyon forró volt rajta a nadrág. Érdeklődve néztem a másik műhelyből, ahogy kezében a lángoló fazékkal szalad. Mivel elég hideg volt, megszólítottam. - Annyira félsz a fagyhaláltól, hogy csak  tűzzel a kezedben mersz kijönni?  Ő erre azt mondta: - Ha-ha.

Ehhez képest már tiszta dögunalom az a kis lakatolás, amit ma elbírtam végezni.

Ismét megállapítottam, hogy a homok sem jut be mindenhová, úgy, hogy munkát is tudjon végezni. A lebontott merevítő takarásában nyugodtan elrohadhatott volna a lemez, úgyhogy senki ne dőljön hátra elégedetten egy homokszórás után.



A két doblemezfél közt ott virít az oxid. Az elem alja azért tűnt el, mert valaki javított rajta, majd kitolta pár évre az esőre.



Megpróbáltam egy darabból pótolni a hiányt. Most még nem néz ki valami jól, de majd fog. Megerősítettem a "valaki" által felrakott javítóelemet is (jobbra lent). Megcsodáltam a salakolókalapáccsal történő lemezillesztés örök életre kiható nyomait. Majd rugalmas tömítőanyaggal simára húzok mindent, az ápol, és eltakar.

Eredeti bejegyzés: 2012. április 04. 13:15

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.