Ugrás a fő tartalomra

Támadás hátulról


Mivel éppen Karinthy fordításokat olvastam, az értelmes, műszaki jellegű gondolatok törlődtek a szürkeállományomból.

Azért megpróbálok az abszurd humort nem értő – vagy kedvelő – olvasók számára hétköznapi nyelven fogalmazni, de nem ígérhetek semmi biztosat. Amennyiben mégis értelmezhetetlen szókreációkat, hasonlatokat, és egyéb elvont művészeti elemet használnék írásomban, vigasztalásul előre közlöm, hogy kitartó gyakorlással el lehet sajátítani egy különleges technikát. Ezt átsiklásnak hívják. Jobb szemmel egy kicsit előre kell „fotózni” a szöveget. Amennyiben számunkra felesleges tartalmat – vagy véleményünk szerint – hülyeséget észlelünk, átugorhatjuk. Ha ez valakinek nem menne, és letenne a blogom olvasásáról, úgy nyugodtan hajthatja álomra a fejét, mert nem fogok éjszaka megállni a vánkosa mellett, zagyvaságokat suttogni a fülébe.

Na, akkor kérem szépen: Ma is voltam a műhelyben. (Szinte hallom, mennyien hördültek fel meglepetésükben) Ezen a napon éppen hátba támadtam az autót. Szörnyű, de az, az igazság, hogy rápacsáltunk ezzel a járgánnyal. Ha a hátulja el van rohadva, annyi időt el lehet vele mókázni, amennyi alatt egy komplett küszöbölést meg lehet valósítani. Vagy még többet! Ezt a szerencsétlen kasznit meg ráadásul még szét, és össze is barmolták. E nélkül is elég dolog lenne a motor egységét körbevevő gumitömítés tartórészét teljesen újjá építeni, de mint kiderült, nincs is mihez. Egyszerűen nem tudtam honnét fogjak hozzá, pedig régi ismerősök vagyunk ezzel a típussal.  Felborítottam, leborítottam a karosszériát. Fenyegetőleg közelítettem felé a vágószerszámmal, de az utolsó pillanatban visszakoztam. Végül kijavítottam az egyik oldalt. Ehhez lefúrtam a ponthegesztett elemet, és ezúton is megbizonyosodtam róla, hogy milyen dőreség azt hinni, hogy ha nem bontunk szét apróra mindent, tökéletesre tudunk restaurálni valamit is.

A nyílászárók peremezését természetesen mindig felbontom, és lekezelve illesztem újra össze, de én sem szedek szét mindent, sőt, szinte nem is hallottam olyanról, aki minden egyes ponthegesztést felbontva takarítaná le a kocsikat. Azért írtam, hogy szinte, mert azért hallottam egyről. Valami repülő ember volt az illető. Nem Batman, hanem repülőgéppel kapcsolatos foglalkozású. Szóval szétfurkálta az egész Renault nevezetű szekeret, és a furatokat újraértelmezve összeszegecselte. Baromi meló, és rengeteg popszegecset kellett neki hazalopni a cégtől. Persze én vagyok a ganaj, hogy rögtön rosszat feltételezek, de akkoriban volt ugye a mondás: Nem lehetett semmit kapni, mégis mindenkinek megvolt mindene. Bár mindenkinek megvolt mindene, mégis mindenki lopott. Bár mindenki lopott, mégsem hiányzott semmi.
Tehát be kell ismételten vetnem a másológépet (vagyis magamat) és újjá kell építenem az egész hátsó részt. Erről majd holnap beszámolok. 

Zárásként megjegyzem, én is tudok a savfürdőről, ami állítólag az előbbiekben vázolt problémára megoldás, de nagy kádat még csak a televízióban láttam. Na, de ott is ráfázott a veterános. Beáztatták az automobilt egyik fürdőbe, majd a másikba, a végén meg a nagy részét kidobták a szemétbe, mert alig maradt belőle valami. Akkor nem jobban járunk egy kicsit, ha egy pár évig még elcsámcsog a rozsda, de van autónk?

Eredeti bejegyzés: 2012. március 30. 12:55 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.