Milyen a sport autó? Mindent bele! Tudom, hogy régi humor, és eredetileg levesről szól a kérdés, de úgy gondolom, helyénvaló ez esetben is szót ejteni róla. Tehát az anyaghasználat:
Ez az egész azért merült fel bennem, mert valaki megjegyezte, hogy be lehet építeni vastagabb anyagot is, legfeljebb erősebb lesz az autó. Ez igaz, de mi értelme. Terepezni akarunk vele? Sódert akarunk hordani? Nem mindegy, hogy 40-50 kilogrammal többet cipel-e a motor.
Jaj, bocs! Eszembe jutott egy történet. Még a nyugati autók bejövetelének hajnalán kerestünk valami használhatót. A hirdetésben rögtön feltűnt olcsóságával egy Ford. Elmentünk megnézni, a tulaj dicsérte a portékáját: - Ebbe-e, annyi erő van, ez úgy elmegy még terepen is! Kifóliázom a hátulját, négy taliga trágya belemegy, akkora a csomagtartója, oszt irány a szántó.
Hát, valamiért nem vettük meg.
Szóval, arra a használatra, amire a gyárban tervezték az autónkat, bőven elég az eredeti méreteket visszaállítani. Az már más kérdés, hogy milyen a beépített lemez minősége. Ez a tény akkor sem elhanyagolható, amikor az elkészítendő feladattal szembesülünk. Küszöb hajlításhoz jobb a merevebb, keményebb minőség.
Domborításhoz, nem különösebben teherviselő elemekhez kellemesebb a puhább, jobban nyújtható anyag. Sajna, a fémlemezekkel is úgy vagyunk, mint annak idején a festéssel. Mindig olyan színű volt a motorkerékpár, amilyen spray volt a boltban:
- Jó napot! Milyen színű festék szpré van?
- Mi?
- Szpré, amivel fújkálni lehet.
- Ja, spráj. Piros.
Most is ez van. Felírom a különböző feladatokhoz alkalmas lemez jelölést (hű de ravasz vagyok – gondoltam). Bemegyek a kereskedőhöz, kérek 0.8-as „ezmegez” lemezt, mire úgy néz rám, mintha le akarna hányni, majd közli, hogy van 0.9-es szabványonkívüli méret, minőségben meg ne válogassak, mert úgyis olyan van, amilyen. Persze, jóval drágábban lehet rendelni, speciel nekünk, akár alumíniumozottat is, de erre meg én közlöm, hogy nem én nyertem meg az ötöst a múlt héten.
Azt mondják, azért nem lehet már bemenni a MÉH telepre guberálni, mer az únió azt mondta, nem jó az nekünk. Na, azóta nincs szuper alumíniumozott lemezem.
Eredeti bejegyzés: 2012. március 16. 16:46
Ez az egész azért merült fel bennem, mert valaki megjegyezte, hogy be lehet építeni vastagabb anyagot is, legfeljebb erősebb lesz az autó. Ez igaz, de mi értelme. Terepezni akarunk vele? Sódert akarunk hordani? Nem mindegy, hogy 40-50 kilogrammal többet cipel-e a motor.
Jaj, bocs! Eszembe jutott egy történet. Még a nyugati autók bejövetelének hajnalán kerestünk valami használhatót. A hirdetésben rögtön feltűnt olcsóságával egy Ford. Elmentünk megnézni, a tulaj dicsérte a portékáját: - Ebbe-e, annyi erő van, ez úgy elmegy még terepen is! Kifóliázom a hátulját, négy taliga trágya belemegy, akkora a csomagtartója, oszt irány a szántó.
Hát, valamiért nem vettük meg.
Szóval, arra a használatra, amire a gyárban tervezték az autónkat, bőven elég az eredeti méreteket visszaállítani. Az már más kérdés, hogy milyen a beépített lemez minősége. Ez a tény akkor sem elhanyagolható, amikor az elkészítendő feladattal szembesülünk. Küszöb hajlításhoz jobb a merevebb, keményebb minőség.
Domborításhoz, nem különösebben teherviselő elemekhez kellemesebb a puhább, jobban nyújtható anyag. Sajna, a fémlemezekkel is úgy vagyunk, mint annak idején a festéssel. Mindig olyan színű volt a motorkerékpár, amilyen spray volt a boltban:
- Jó napot! Milyen színű festék szpré van?
- Mi?
- Szpré, amivel fújkálni lehet.
- Ja, spráj. Piros.
Most is ez van. Felírom a különböző feladatokhoz alkalmas lemez jelölést (hű de ravasz vagyok – gondoltam). Bemegyek a kereskedőhöz, kérek 0.8-as „ezmegez” lemezt, mire úgy néz rám, mintha le akarna hányni, majd közli, hogy van 0.9-es szabványonkívüli méret, minőségben meg ne válogassak, mert úgyis olyan van, amilyen. Persze, jóval drágábban lehet rendelni, speciel nekünk, akár alumíniumozottat is, de erre meg én közlöm, hogy nem én nyertem meg az ötöst a múlt héten.
Azt mondják, azért nem lehet már bemenni a MÉH telepre guberálni, mer az únió azt mondta, nem jó az nekünk. Na, azóta nincs szuper alumíniumozott lemezem.
Eredeti bejegyzés: 2012. március 16. 16:46
Megjegyzések
Megjegyzés küldése