Ugrás a fő tartalomra

Sport autó

Milyen a sport autó? Mindent bele! Tudom, hogy régi humor, és eredetileg levesről szól a kérdés, de úgy gondolom, helyénvaló ez esetben is szót ejteni róla. Tehát az anyaghasználat:

Ez az egész azért merült fel bennem, mert valaki megjegyezte, hogy be lehet építeni vastagabb anyagot is, legfeljebb erősebb lesz az autó. Ez igaz, de mi értelme. Terepezni akarunk vele? Sódert akarunk hordani? Nem mindegy, hogy 40-50 kilogrammal többet cipel-e a motor.

Jaj, bocs! Eszembe jutott egy történet. Még a nyugati autók bejövetelének hajnalán kerestünk valami használhatót. A hirdetésben rögtön feltűnt olcsóságával egy Ford. Elmentünk megnézni, a tulaj dicsérte a portékáját: - Ebbe-e, annyi erő van, ez úgy elmegy még terepen is! Kifóliázom a hátulját, négy taliga trágya belemegy, akkora a csomagtartója, oszt irány a szántó.

Hát, valamiért nem vettük meg.

Szóval, arra a használatra, amire a gyárban tervezték az autónkat, bőven elég az eredeti méreteket visszaállítani. Az már más kérdés, hogy milyen a beépített lemez minősége. Ez a tény akkor sem elhanyagolható, amikor az elkészítendő feladattal szembesülünk. Küszöb hajlításhoz jobb a merevebb, keményebb minőség.
Domborításhoz, nem különösebben teherviselő elemekhez kellemesebb a puhább, jobban nyújtható anyag. Sajna, a fémlemezekkel is úgy vagyunk, mint annak idején a festéssel. Mindig olyan színű volt a motorkerékpár, amilyen spray volt a boltban:

-          Jó napot! Milyen színű festék szpré van?

-          Mi?

-          Szpré, amivel fújkálni lehet.

-          Ja, spráj. Piros.

Most is ez van. Felírom a különböző feladatokhoz alkalmas lemez jelölést (hű de ravasz vagyok – gondoltam). Bemegyek a kereskedőhöz, kérek 0.8-as „ezmegez” lemezt, mire úgy néz rám, mintha le akarna hányni, majd közli, hogy van 0.9-es szabványonkívüli méret, minőségben meg ne válogassak, mert úgyis olyan van, amilyen. Persze, jóval drágábban lehet rendelni, speciel nekünk, akár alumíniumozottat is, de erre meg én közlöm, hogy nem én nyertem meg az ötöst a múlt héten.

            Azt mondják, azért nem lehet már bemenni a MÉH telepre guberálni, mer az únió azt mondta, nem jó az nekünk. Na, azóta nincs szuper alumíniumozott lemezem. 

Eredeti bejegyzés: 2012. március 16. 16:46 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.