Ugrás a fő tartalomra

Precíz, mint a német

-  Na, ez a német precizitás. – jelentette ki a kollegám, amikor napfényre kerültek az ocsmány kókányolások, de éreztem az iróniát szavaiban.

-  Melyik német? – kérdeztem vissza. – Kelet, nyugat, mohamedán bevándorló, török vendégmunkás, benősült amerikai katona, kamion pótkerékben becsempészett afgán, autószerelőnek álcázott al-Kaida tag… – intett, és félbehagytam a felsorolást.

Kár általánosítani. Még egyetlen egy járgányhoz sem kaptam nyilvántartást, mely tartalmazta volna javítójának (vagy szétcseszőjének) faji, vallási, nemi identitását. Örülhetünk, ha a szénapajtából kibányászott ócskavas legalább nagy vonalakban emlékeztet autóra. A vigyor akkor szalad teljesen körbe a fejünkön, ha a leletet senki nem „restahórálta” előttünk. Rengeteg vizsgadarab került a kezem közé, ami bizonyította, hogy mennyire bíznak az emberek saját magukban. Felmerül a kérdés a fejemben, vajon mit gondolt az, az illető, aki a 170-es Mercedes küszöbét két centiméterrel feljebb hegesztette. Ráadásul, olyan átokmód meghegesztette, hogy alig bírtam szétszedni. A Karmann Ghiáknál gyakori, hogy a hátsó sárvédők aljának a javításakor összecsuklik a sárvédő teteje, és többé nem fér be a helyére a motorháztető,
Volt egyszer egy hézag, német népmese
de ennek ellenére kevesen vágnak távtartót a peremek közé.

 Nem tudom hol, de talán a kocsmában, egymástól kérdezték meg a szakik, hogy miként kell küszöböt javítani: – Először is, – köp egy nagyot, Günter a padlóra – megemeled az elejét a kocsinak – mer nem férel alája – jó mögheggöjtöd, oszt utána leengeded. Megemeled hátul, oszt ott is meghegejted.

-          Te Günter, nézd má, hogy megcsavarodott a kaszni. – mondj másnap Hans.

-          Én nem látom. – mondja a mester, és nagyon csap fehér botjával a kutya felé, ami levizelte a falábát.

Ezt az ajtót csak madzaggal lehet bekötni
Helyes eljárás esetén, felbakoljuk a gépet (azon a részén ahol előreláthatólag nem fogunk matatni). Ha nincs lézeres vízszintezőnk, vagy ha van, de a hipermarketben vettük, előveszünk egy precíz vízmértéket. Keresünk szintezhető síkokat, pontokat, és vízbe állítjuk a kasznit. (nem a kerti tóba, hanem „tereptechnikailag”, csak mi szakik szeretünk ilyen furán beszélni: - Tedd a vinklit vízbe, de figyelj a cunderre!) 

Szóval, ha olyan szerencsétlenek vagyunk, hogy még egy nyamvadt vízmértékre sem futotta, akkor legalább az autó hossztengelyén, szemben állva a kasznival, addig hajoljunk lefelé, amíg a testünkhöz születésünkkor mellékelt, bioszenzoros helyzetfelismerő rendszer, (a szemünk) egy síkba kerül az ablak alsó peremével. Így összehasonlíthatjuk a hátsó ablak síkjával az első ablakét. Ilyen egyszerű módszerrel az is ellenőrizhető, mit vennénk a piacon, csak az ülések útban lesznek szemünk sugarának.

Eredeti bejegyzés: 2012. március 11. 18:24 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.