- Na, ez a német precizitás. – jelentette ki a kollegám, amikor napfényre kerültek az ocsmány kókányolások, de éreztem az iróniát szavaiban.
- Melyik német? – kérdeztem vissza. – Kelet, nyugat, mohamedán bevándorló, török vendégmunkás, benősült amerikai katona, kamion pótkerékben becsempészett afgán, autószerelőnek álcázott al-Kaida tag… – intett, és félbehagytam a felsorolást.
Kár általánosítani. Még egyetlen egy járgányhoz sem kaptam nyilvántartást, mely tartalmazta volna javítójának (vagy szétcseszőjének) faji, vallási, nemi identitását. Örülhetünk, ha a szénapajtából kibányászott ócskavas legalább nagy vonalakban emlékeztet autóra. A vigyor akkor szalad teljesen körbe a fejünkön, ha a leletet senki nem „restahórálta” előttünk. Rengeteg vizsgadarab került a kezem közé, ami bizonyította, hogy mennyire bíznak az emberek saját magukban. Felmerül a kérdés a fejemben, vajon mit gondolt az, az illető, aki a 170-es Mercedes küszöbét két centiméterrel feljebb hegesztette. Ráadásul, olyan átokmód meghegesztette, hogy alig bírtam szétszedni. A Karmann Ghiáknál gyakori, hogy a hátsó sárvédők aljának a javításakor összecsuklik a sárvédő teteje, és többé nem fér be a helyére a motorháztető,
de ennek ellenére kevesen vágnak távtartót a peremek közé.
Nem tudom hol, de talán a kocsmában, egymástól kérdezték meg a szakik, hogy miként kell küszöböt javítani: – Először is, – köp egy nagyot, Günter a padlóra – megemeled az elejét a kocsinak – mer nem férel alája – jó mögheggöjtöd, oszt utána leengeded. Megemeled hátul, oszt ott is meghegejted.
- Te Günter, nézd má, hogy megcsavarodott a kaszni. – mondj másnap Hans.
- Én nem látom. – mondja a mester, és nagyon csap fehér botjával a kutya felé, ami levizelte a falábát.
Helyes eljárás esetén, felbakoljuk a gépet (azon a részén ahol előreláthatólag nem fogunk matatni). Ha nincs lézeres vízszintezőnk, vagy ha van, de a hipermarketben vettük, előveszünk egy precíz vízmértéket. Keresünk szintezhető síkokat, pontokat, és vízbe állítjuk a kasznit. (nem a kerti tóba, hanem „tereptechnikailag”, csak mi szakik szeretünk ilyen furán beszélni: - Tedd a vinklit vízbe, de figyelj a cunderre!)
Szóval, ha olyan szerencsétlenek vagyunk, hogy még egy nyamvadt vízmértékre sem futotta, akkor legalább az autó hossztengelyén, szemben állva a kasznival, addig hajoljunk lefelé, amíg a testünkhöz születésünkkor mellékelt, bioszenzoros helyzetfelismerő rendszer, (a szemünk) egy síkba kerül az ablak alsó peremével. Így összehasonlíthatjuk a hátsó ablak síkjával az első ablakét. Ilyen egyszerű módszerrel az is ellenőrizhető, mit vennénk a piacon, csak az ülések útban lesznek szemünk sugarának.
Eredeti bejegyzés: 2012. március 11. 18:24
- Melyik német? – kérdeztem vissza. – Kelet, nyugat, mohamedán bevándorló, török vendégmunkás, benősült amerikai katona, kamion pótkerékben becsempészett afgán, autószerelőnek álcázott al-Kaida tag… – intett, és félbehagytam a felsorolást.
Kár általánosítani. Még egyetlen egy járgányhoz sem kaptam nyilvántartást, mely tartalmazta volna javítójának (vagy szétcseszőjének) faji, vallási, nemi identitását. Örülhetünk, ha a szénapajtából kibányászott ócskavas legalább nagy vonalakban emlékeztet autóra. A vigyor akkor szalad teljesen körbe a fejünkön, ha a leletet senki nem „restahórálta” előttünk. Rengeteg vizsgadarab került a kezem közé, ami bizonyította, hogy mennyire bíznak az emberek saját magukban. Felmerül a kérdés a fejemben, vajon mit gondolt az, az illető, aki a 170-es Mercedes küszöbét két centiméterrel feljebb hegesztette. Ráadásul, olyan átokmód meghegesztette, hogy alig bírtam szétszedni. A Karmann Ghiáknál gyakori, hogy a hátsó sárvédők aljának a javításakor összecsuklik a sárvédő teteje, és többé nem fér be a helyére a motorháztető,
Volt egyszer egy hézag, német népmese |
Nem tudom hol, de talán a kocsmában, egymástól kérdezték meg a szakik, hogy miként kell küszöböt javítani: – Először is, – köp egy nagyot, Günter a padlóra – megemeled az elejét a kocsinak – mer nem férel alája – jó mögheggöjtöd, oszt utána leengeded. Megemeled hátul, oszt ott is meghegejted.
- Te Günter, nézd má, hogy megcsavarodott a kaszni. – mondj másnap Hans.
- Én nem látom. – mondja a mester, és nagyon csap fehér botjával a kutya felé, ami levizelte a falábát.
Ezt az ajtót csak madzaggal lehet bekötni |
Szóval, ha olyan szerencsétlenek vagyunk, hogy még egy nyamvadt vízmértékre sem futotta, akkor legalább az autó hossztengelyén, szemben állva a kasznival, addig hajoljunk lefelé, amíg a testünkhöz születésünkkor mellékelt, bioszenzoros helyzetfelismerő rendszer, (a szemünk) egy síkba kerül az ablak alsó peremével. Így összehasonlíthatjuk a hátsó ablak síkjával az első ablakét. Ilyen egyszerű módszerrel az is ellenőrizhető, mit vennénk a piacon, csak az ülések útban lesznek szemünk sugarának.
Eredeti bejegyzés: 2012. március 11. 18:24
Megjegyzések
Megjegyzés küldése