Ugrás a fő tartalomra

Orr se

Úgy jártam, mint székely a kocsirúddal. (Bár lehet, hogy valami nagyobbal kezdte) Addig faragtam az orrmaszkot, míg alig maradt belőle valami. Nem, nem Napóleonos lovas szobrot akartam rittyenteni, hanem a rohadásokat, és kókányolásokat akartam eltávolítani.
Nem lenne olyan nagy baj, ha síkszerű lemez alkotná az orrot, de persze ez nem így van. Annyira domború teknőt formál, hogyha pofára fordítanám, (meg kifóliáznám) annyi vizet bele lehetne tölteni, hogy elmenne kerti tónak, és még talán egy vadmadár pár is fészket rakna benne. Ennek megfelelően nehéz kikalapálni a javító elemet, ami szinte akkora, mint maga a javítandó darab.
Először a tegnap elkészült levegőnyílásokat körülölelő lemezkéket próbáltam meg a helyükre rakni, de mivel már valaki absztrakt formájúra munkálta a kérdéses területet, nem bírtam egyszerűen a régi helyére illeszteni. Elővettem a megsárgult jegyzeteimet, hátha találok valami méretet. Ezeket tanulmányozva, és még ép elemeket leméretezve jutottam egy elvileg használható méretezéshez, amit fel is rajzoltam a munkaterületre. Hát, nem egyszerű, rengeteg irányból kell mérni, de még így is jobban jártam, mint amikor fényképről kellett dolgoznom. Próbálta már valaki kiszámítani a fényképezőlencse torzítás, és a perspektivikus csalás együtthatóját, úgy, hogy maximum az autó magasságát ismeri? Gondolom igen, gyerekkoromban én is ezzel szórakoztattam magam téli estéken.
 Ezek után jött a nagyobb feladat. Egy fél négyzetméternyi lemez aljára elkészítettem a pótkerék befogadó fészket. Már régebben belecsiszoltam egy darab kőrisbe a negatívot. Ebbe vertem bele a lemezt, csak én erősebbnek bizonyultam a természet összetartó erejénél, ezért hosszában megfáradt a sablon. Sebaj, egy bontott korlát laposvas alkotóelemét abroncsként ráerőszakoltam a forma kerületére, és így folytattam a verést. Gumikalapácsommal szívesen hátba vertem volna még a kínai mérnökurat is, aki az asztalos szorítót önlazító menetel álmodta meg. Mivel, legalább minden második ütésnél elengedte az anyagot a szorító, kicsit elcsúszott a forma, de talán nem lesz szembetűnő a készterméken
Amikor ez megvolt, jött a domborítás. A tankönyvben írva vagyon, hogy csiga irányban, kifelé haladva kalapáljuk a lemezt addig, míg el nem érjük a megfelelő formát. Na, ezt a módszert majd akkor fogom alkalmazni, ha lesz egy szabad évem.
Előrángattam a kalapáló (vagy gyorspréselő?) alkalmatosságomat, amit akkor készítettem, amikor egy Merci ajtajának domborítását visszájára fordította az ügyes homokszóró mester. Ha elég precíziósan forgatom a lemezt a gépezetemben, sikerül nagyjából hoznom a formát, bár a középső részek nagyobb ívére majd rá kell segítenem. Na, majd holnap kiderül.

Eredeti bejegyzés: 2012. március 21. 20:01

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.