Ugrás a fő tartalomra

Mennyi ennyi annyi

Már a paraszt asszony is mondta a mérés-szabás alapszabályát, csak nem tudta, hogy ez az. Ő csak azt tudta, hogy visít a disznó az ólban, ezért sóhajtott: - Mennyi kell a disznyónak ennyi annyi.

„Többször mérj, egyszer vágj”- cseng a fülemben ma is mesterem szava. Na, jó, de mit mérjek? Jó lenne, ha mindenki, aki belevág a karosszériába, tudná mi, miért van ott, és úgy, ahogy van. Először én is kezicsókolomot köszöntem a gépjárműveknek, de azóta összehaverkodtunk. Ezzel csak azt szeretném mondani, hogy a lakatolás, majd az építés olyan, mint az udvarlás. Első lépés az ismerkedés. Ha megtehetjük, szemléljük végig az alanyt. Ne csak az elvégzendő melót lássuk! Próbáljuk megérteni a szerkezeti elemeket, lemezlapolásokat, illesztéseket. Ha nem 100 százalékos restaurálásra törekszünk, nem mindent muszáj úgy készítenünk mint a gyáriak. Persze egy amatőr nem fogja tudni eldönteni, hogy valamelyik szerkezeti megoldás gyártástechnológia szükségszerűségből született-e, vagy mechanikai okokból. Számukra marad a másolás, már ha van miről, mert hát ugye a rozsda, meg az előző lelkes amatőr oda tud vágni a sablonnak. Viszont, ott vannak a különböző furmányos lemezmerevítési minták. Szerintem ezek egy-két nyugdíj előtt álló szaki jutalom megbízásai. Vannak olyan őrült formák, amikre azt mondaná az ember, hogy egy veszett farontóbogár rágta a kéreg alá, de nem. A hótródosok a diszkóvercsányelen bezzeg nem szöszölnek. Egy kanyart belevernek a fél négyzetméter padlólemezbe, és máris elégedettek.  A szoci időkben a mesterek a Fűtőber lemezradiátorainak nyers burkolatából olyan padlót rittyentettek, hogy csak, na. Az nem huppogott. A szú rágta mintás Wartburg padlóhoz hasonló erőséget már akkor elérhetünk, ha pár fokos hajtásokat készítünk a lemezen x alakban. Ezt az asztal sarkán, vagy a lépcsőn is meg tudjuk tenni, de azért remélem, senki nem akar ma már úgy küszködni, mint mi annak idején, a szükség korszakában. Akkoriban mondták, hogy ez sincs, az sincs, de még mindig jobb, mintha semmi nem lenne.

Na, ilyen, amikor majdnem semmi nincs
Jól elkalandoztam a méretezéstől. Tehát a külső köpeny alatt nem igazán lényeges a milliméterre való egyezés. A futómű legyen helyen, a küszöb-ajtóoszlop vonatkozások rendben legyenek. Ha a kerékdob beljebb van egy picinyt erre, vagy arra, általában senki nem követ el harakirit. Ha nagyobb, erősebb lett egy merevítő profil, akkor mi van? Nagy semmi. Tiszta haszon.

Eredeti bejegyzés: 2012. március 13. 20:44

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.