Ugrás a fő tartalomra

Lyuk nem maradhat tömetlenül

A furaton (vagy lyukon) keresztül hegesztés – optimális esetben – erősebb kötést hoz létre, mint az élek összeolvasztása. Mi az, az optimális eset? Ugyanúgy, mint a ponthegesztő-gép használatakor, itt is két fő dolog van ráhatással a kötésre. A hegesztési áram erőssége, és a hegesztendő felületek illesztése. (meg a hegesztőfejek, de ezt hagyjuk) Ügyesen be lehet taknyolni egy hideg görönggyel a furatot, de így, nyilvánvalóan nem fog kapcsolódni az alatta levő anyaghoz. Ha megtaláljuk az optimális áramerősséget, és precízen be tudjuk futtatni a lukat, még kinézetre is olyan lesz, mint az igazi, de sajnos ez nem mindig (vagyis ritkán) sikerül. Természetesen sok függ a huzalsebességtől, de az előre begyakorolt mozdulat, beállított hegesztőgép sem minden.

Ha a felületek nem illeszkednek egymáshoz, előfordulhat, hogy az amúgy megfelelő gépbeállítással szétégetjük a felső lemezt. Körülbelül 4 milliméteres furat elég a pontozáshoz 1milliméters lemezig. Vastagabb lemezekhez nagyobb furat jár, de ha pancserek vagyunk, használhatunk kicsivel még nagyobbat. Már megint a kérdés, miért? Általában én pajzs nélkül hegesztek, (minek lessem, láttam már elég ilyet) de ha szépet kell hegeszteni, akkor előveszem. Persze sikerül anélkül is szép. A gyöngysorba pontozott hegesztés néha kifejezetten mutatós.

Na, de miért mondtam a nagyobb furatot: a hegesztés folyamatát egy nagyobb lukon jobban gyakorolhatjuk. A lényeg az, hogy a kör belső kerületén hegesszünk körbe. Ez ugye egy kicsit veszélyesen biztos kezet igényel egy kis luknál? A 4-es furatnál eleve csak célozni, és „tüzelni” tudunk. Szóval, mint említettem, egy szép rövid olvasztás után, egy kis beszívódásos kráter az, ami a tökéletesen imitálja az eredetit. Nem kell félni, hogy a kis mélyedés miatt gyengébb lesz a dolog, mert az anyag benne van, csak egy kis pukli képében az ellenkező oldalra került. Nyilván akkor sem kell kétségbe esni, ha erős púpokat rakunk, van köszörű, és sok esetben oda is férünk vele, ahova kell, de ha nem, van egy jó módszer. Ahogy a sógorom nézte az általa festett autókat: szürkületben, hunyorítva, de ha még úgysem jó, menjünk jó messzire. (vagy használjunk valami homlokmarót)

Ezt a képet azért tettem be, hogy ne kedvetlenedjen el, az akinek nem lesz igazán mutatós a végtermék. Ez a javítás 0,8-as dróttal készült, ami egy kicsit vastag ilyen melóhoz. A belső merevítő 7-es furatba lett hegesztve. Ott is, de az összehegesztésen is megfigyelhető az anyag "loccsanása", és az orientációs problémák, mely okáról holnap lebbentem fel a fátylat.

Eredeti bejegyzés: 2012. április 18. 17:15

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.