Ugrás a fő tartalomra

Lufiautó

Nemhiába a sokévi rutin, megint bejött a jóslatom. Két hétig bujkáltam a mélységben, vagyis olyan helyeken javítottam az apróságokat, ahol nem látszott. Persze jött a „nem halad” szöveg. Most, három nap alatt behajtottam küszöbnek egy fél tábla lemezt, lezártam az első dob alját (cseppet sem rohantam jobban mint eddig) és mi volt a reakció: - Már majdnem kész!

Ja, én is az vagyok, kész, de teljesen. Mennyivel jobb a léggömb árusnak! Vannak neki olyan nyeszlett vackai, fúj beléjük egy kis levegőt, és máris kész a luftballon. Mennyire látványos „munka”! Ha meg héliumot nyomat beléjük, akkor meg repülnek, még a repülőgép-szerelőktől is nagyobb szakember. Majdnem elfelejtettem a hidrogénes lufit, azzal meg robbantani is tud. Valaki ismer ettől a szakmától királyabbat?

Tehát a küszöbbel viszonylag könnyen boldogultam, de az első doblemez aljának a profilja veszedelmes. Ezen az autón, az előző lakatos tenyérnyi darabokból hegesztett össze valami profilt, de az csak nyomokban emlékeztetett az eredetire.

Na, majd én, kikalapálom egy darabból! Ja, persze. Akkorát kellett volna nyújtani a lemezen, hogy csuhaj. Nekiláttam egy egyszerű szerszámot gyártani hozzá, de másfél óra körbejárás után szembesültem a ténnyel, nem lehet egyszerű szerszámot készíteni, bonyolultra meg nincs idő. Ha valakinek felvetettem, hogy lehet választani, a szerszámkészítés utáni egyben alkatrész, vagy a beirdalt, majd összehegesztett dolog közt, mindig megkérdezték, hogy ki fizeti a szerszámot, hiszen az, későbbre megmarad nekem, így a továbbiakban nekem hoz hasznot. De milyen igazuk van! Azért nem véletlenül mondják talpraesettnek a magyart.

Szóval, senki nem vállalta a befektetést (még én sem) így azóta is megy a kínlódás, bár, szerencsére ez az alkatrész nem szokott teljesen felrohadni, ha nem segítenek rá.

Így néz ki a beépített kopoltyús levegőbeömlő, bár a képen bezártam az ajtót, nehogy huzat legyen. :)




Eredeti bejegyzés: 2012. április 17. 18:16 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.