Ugrás a fő tartalomra

Laza a csavar

 A lelkükig rohadt menetes elemekkel szemben a leggyorsabb győzelmet úgy arathatjuk, hogy ráhegesztünk valami akármit a csavarfejre, majd lehűtve a hegesztést, annál fogva kicsavarjuk a kiszednivalót. Persze, a legnagyobb elővigyázatosság ellenére is eluralkodhat csavaréknál a fejetlenség, és ekkor már csak az a kérdés, kilóg e valami a kitekernivalóból. Ha igen, ismét próbálkozhatunk a hegesztéses módszerrel, ha nem, akkor már csak a szár kifúrása és az újramenetelés marad, ami körülményes, és kétes kimenetelű dolog. Minimális esélyünk van rá, hogy pont oda fúrunk ahova kellene, de ha mégis, akkor még ott van a lehetősége annak, hogy a menetfúrót pont úgy hajtjuk be, hogy kiszedi a régi menetet, és csak egy bordás falú üreg lesz a végeredmény. Amennyiben a meneterősítő lemezek mérete lehetővé teszi, egyszerűen, nagyobb menetet készítsünk a régi helyére, így sok idegeskedést megspórolhatunk. Az igazi kihívást az jelenti, amikor a hozzáférhetetlen helyen levő menetes lemez körpályára áll, azaz felszakad a hegesztése, vagy szétnyomja a fészkét, amiben csúszkálnia kellene. Ebben az esetben is csak roncsolással tudjuk a bontandó elemet eltávolítani, és utána ki kell vágni a rögzítőt tartalmazó részt majd újra kell építeni azt.
A kereszthornyú, vagy csillagcsavarhúzóval hajtható kötőelemekre szintén érvényesek az előbb leírtak, azzal a különbséggel, hogy az elkorrodált fejekhez nagyon nehéz lesz használható szerszámot találni. Ha elforog a helyén a csavarhúzó, még vághatunk a csavarfejbe egy másik nútot, (ha hozzáférünk), amivel ismét próbálkozhatunk.

Szóval ennyit röviden, egy olyan szóra sem érdemes, egyszerű dologról, mint a csavarrögzítés.

Ja… majd el felejtettem: Ha összeszerelésnél bezsírozzuk a csavarmeneteket, az előbbiekben taglalt folyamatokból sokkal kevesebbet kell a későbbiek folyamán végigszenvednünk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.