Ugrás a fő tartalomra

Koppintás

Filozofáltam, mitől mi a micsoda. Ugye, ez a kérdés már mindenkiben felmerült. :) Van egy fémpálcám, aminek hegyesek a végei, és derékszögben le vannak hajlítva, ez, az ácskapocs. Viszont ha közé hegesztek még fogakat, nyelet szerkesztek rá, akkor gereblye.

Nem bolondultam meg… teljesen. Azért vetődött ez fel bennem, mert jött egy emberke. Nézte az autókat, mondta: - Hű! – meg – Há! Ez tényleg szépen restaurált, de ez, másolat? 

Na, szóval akkor mi sokszor nem is lakatolunk, restaurálunk, hanem másolunk. Amikor lecseréljük a sárvédőket akkor az autó egy részét másolttá tettük. Őrület! Tiszta sci-fi. Egy nap majd rájövök, a karom titánból van, és szervomotorok mozgatják. (persze akkor nem fájnának ennyire az izületeim) Na, de tényleg! Akkor mi a restaurálás? Az, amit az Autókereskedőkben látunk? Festés, pucolás, és egy kis flekk valahova. Igaz, hogy a műszereket nem lehet látni a beszivárgott kosztól, na, de az legalább eredeti. Ezek után oda lehet állni a kamera elé, és lehet mondani: „ismét visszaadtunk valamit a jelennek a múltból”.

A másolást felvető illetőnek még megfelelt restaurálásnak az, amin látta az eredeti elem részletét, vagyis csak azt látta, hogy javítva van. Aminek a váza szinte teljesen újjáépült, utángyártott borítást kapott, az másolat lett. Nem baj, hogy a motor, futómű, és egyéb „szerves” részek jöttek az ősből, hiszen vannak más gyári autók is máshonnét származó hajtáslánccal, és mégis más a nevük, mert nem ugyanazt a ruhát hordják. A lényeg a héj, amire az embléma került, tehát ha nem eredeti a karosszéria, nem eredeti az autó.

Ez utóbbiban még igaza is lehetne, ha nem néznénk azt, hogy viszont vannak olyan gépjárművek is, aminek a kasznijaik, egyformák (majdnem) viszont a beléjük applikált más-más "eredeti" motor miatt hordanak másik emblémát.

Ezt most én is visszaolvastam vagy négyszer, így már majdnem értem.

Szóval a kérdés az, mennyi százaléknak kell maradni az eredeti elemből javítás után, hogy az még eredeti maradjon? Vagyis, ezt ki kell vetíteni az egész autóra. Ha egyharmada, akkor már nem eredeti? Ha két harmad?


Eredeti bejegyzés: 2012. március 26. 11:45

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.