Ugrás a fő tartalomra

Kopoltyúja van, mégsem hal

Hozattam küszöb kiflit. Az nem valami finom péksütemény, hanem a Karmann küszöbjének, az első doblemez alatt kanyargó része. Nem annyira egyszerű elkészíteni, de nem lehetetlen, hiszen már került ki a kezem alól. Párban érkeztek a drágák (nem olcsók). Bár ugyanaz a címke virított mindkettőn, egyértelmű volt, hogy még csak nem is egy megyében nyomják őket. Egyik szürke, a másik eb... vagy mi. Nem csak a színükben különböztek. Méretben is.

Most melyik a jó méret? Szerintem nem tévedek nagyot, ha azt mondom egyik sem, de majd kiderül beépítés közben. Előtte még azért szétszabom, mert mi sem természetesebb, nekem nem ilyen kell.
Az innenső végek folytatódnak küszöbben. Jól látszik, derékszögbe van hajtva, egy kis rádiusszal. Nos, nekem egy nagy rádiusz kell, kopoltyúval, kisajtóval.
Ki kellett vágnom a megmunkálandó felületet, mert nem fértem hozzá. Itt már egész szépen adtam a szájára. Egy sablonnal ellenőriztem az ívet. Amikor megvolt visszahegesztettem, természetesen egy kis felesleg keletkezett a terítékben, de a vékony vágókoronggal remekül meg lehet oldani a hasonló problémákat.
Ezt a szerszámot egy egyedi karosszériához készítettem. Olyan profilt lehetett vele hajtani, mint ami mellette van. Most nem azért nem sikerült, mert már kiszolgálta az idejét a szerkezet, hanem mert már előre levágtam a szélességét az anyagnak. Mivel a pazarlás nem szép dolog, és ráadásul nem is kifizetődő, visszatértem a gyökerekhez. Nem kérem szépen, nem a szemben lévő vegetánsokhoz mentem át, hanem elővettem a régi, satus hajlítót, és megturbóztam.
Egy hegyesorrú kalapácsot ütögetve bemunkáltam a lemezt. Hogy mihez kellett ez a hihetetlen technikai bravúrt igénylő, monumentális alkatrész?
Ebben csúszik a lábfűtést elzáró tolóajtó. Az ajtócskát is én készítettem, de ez nem jelentett előnyt a működőképessé tevés terén. Két ellentétes rádiuszt kellett beleütnöm a kis nyílászáróba. Egyszer a küszöb ívét, és egyszer a hajlítási rádiuszt.

Így talán jobban látszik, mennyire pontosnak kell lenni a működőképességhez.

Három képet készítettem a kopoltyúzásról, de nem lettek jók. A lényeg az, hogy bevágom vékony koronggal, és a köracélra téve beütöm a felét. Lehetne cifrázni. Volt amikor befúrtam a tövébe, és a furat pereménél hasítottam fel, de akkor sem lett szebb. Az az igazság, hogy amúgy is olyan helyre kerül, ami alig van szem előtt. A festők is letojják, még soha nem láttam szépen lefestve, sőt, örülhetünk ha színezik. Sokszor kézzel festem le, mert kihagyják, pedig mennyit dolgoztam vele.


Eredeti bejegyzés: 2012. április 14. 08:47 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.