Ugrás a fő tartalomra

Ki mint veri

Néha azért eszembe jut, valóban megéri-e annyit kalapálni a lemezeket, hiszen sok elemet utángyártanak. Természetesen, amit nem lehet beszerezni annál nem érdemes ilyenen filozofálni.

Egyszer egy héten keresztül alakítgattam egy bonyolult motorkerékpár alkatrészt. A műhelybe járt szuszogni egy fiatalember. Nem tűnt fel, mert mindig volt ott valami idegen, akivel csak a kollégám beszélt, és én azt se tudtam ki az. Szóval verem a vasat, és közben közlöm a sráccal, hogy el sem tudom képzelni, ki az a hülyegyerek, akinek ennyit megér ez a darab vas. Na, hát ő volt az, de nem sértődött meg.

Ezeknek az egyedi cuccoknak az elkészítésénél annyira be tud lendülni az ember, hogy már azt is képes legyártani, ami amúgy ott árválkodik valami sötét raktárban. Miért is teszünk ilyen szörnyűséget, ami kiveszi a kenyeret a kereskedők, gyártók szájából. Először is, fényezzük az önértékelésünket. Másodszor, néha olyan szörnyűségeket kapunk, amik csak emlékeztetnek az eredetire, de beépítésnél annyit kell faragni, hogy annyi idő alatt elkészülne egy elem otthon is. Harmadszor, ha munkanélküliek, nyugdíjasok – vagy szerencsésebb esetben – unatkozó milliárdosok vagyunk, hasznosan töltjük a felesleges időnket.

Amit magunk készítünk, azzal már nem kell többet foglalkoznunk, de amit veszünk, arról sokszor el kell távolítani a festéket, mert alatta, bujkáló nácin, amerikai repülőgép anyahajón, és még egy pár dolgon kívül bármi lehet, ami a későbbiek folyamán gondot okozhat. Mint említettem, méretben is óriási különbségek lehetnek, de olyan is van, ami csak azért hosszabb, vagy rövidebb mert a terítéknek az, az érdekessége, hogy csak akkor adja ki a jó méret, ha a rádiuszok, és a hajlítások is megfelelőek.

Itt is szelíden próbálom visszaterelni a kinyílt fokot derékszögbe, mert különben szélesebb lenne a padló.

Szerencsére alulnézetben megengedettebb a szépséghiba, ami amúgy is adva van az eredetileg csúnya megmunkálás miatt.

 Nem árt felpucolni a felületet drótkoronggal, majd rozsdamaróval, mielőtt ráépítkeznénk.

Végül, homokszórással teljes felülettisztítás adja meg a felületvédelemhez az alapot.

Eredeti bejegyzés: 2012. március 23. 12:43

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.