Ugrás a fő tartalomra

Karantén

A napokban ismét szétdobtam egy Karmann Ghiát. azaz csak dobtam volna, ha az amúgy leszerelhető karosszéria nem lett volna az alvázhoz hegesztve. Ezenkívül még precíziósan odavarrták az első kerékdob hátulsó részét lezáró csavaros lemezt is a dobhoz, és a sárvédőhöz. Hát, nem nagyon szidtam az anyját az illetőnek, mire kivágtam a cuccot. A tulaj persze szokás szerint elsírta magát, amikor meglátta a robbantott autóját. – Pedig mennyire egyben volt. – mondta. - Most mi lesz vele? – kérdezte.
Majdnem megsajnáltam, annyira elsápadt amikor közöltem vele, hogy feldobjuk az utánfutóra, talán egy pár forintot még adnak érte a hulladékosok. Végül is lehomokoltunk egy pár elemet, így napvilágra került a szakmunka, amit az előző gárda végzett felújítás gyanánt. (Ugyanis ez egy félig felújított járgány)
Én már sok mindent láttam, így nem volt meglepetés az egymásra hányt négy réteg lemez. Ez a karantén technológia. Régebben láttam a Marco Polo című filmben, amikor a pestiseseket befalazták, hogy ne terjedjen tovább a kór. A rossz hír az, hogy a fémlemezrohadás bezárás után felgyorsul.  Hiába kenik be maszlaggal a kókányt, a víz bejut, és a mikroklímában felgyorsul az enyészet. Bármennyire hihetetlen, ismét bejön a pestis hasonlat. Amennyire tudom ott is a sebek felvágásával, kitisztításával értek el eredményeket a szakik. Az autónknál ugyanúgy ki kell dobni az elgyengült rohadmányt. Hiába hegesztgetjük körbe, a pozitív erősödés csak átmeneti lehet, a járgány meg vagy ötven kilóval nehezebb lesz.
Az autó küszöb is nagyon szuper 120x50x4-es zártszelvényből, csak szintén nehéz. Ilyet is távolítottam már el Karmannról. Ennél a mostaninál a könnyített verzió volt kialakítva, azaz belül semmi, mint azoknak a fejében, akik szakmunka gyanánt ilyet kiadnak a kezükből.


Eredeti bejegyzés:2012. március 08. 19:01 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.