Ugrás a fő tartalomra

Homokvihar

Mesélték, hogy Tengízben lerobbantak a teherautóval. Kint maradt a homokviharban, reggelre nem volt rajta festék, és a szélvédő tejüveggé változott.  Ahogy elnéztem a homokszóróból visszahozott kasznit, egyben biztos voltam, nem lehetett nagy viharban. A belső feltárt részek ki lettek szórva, de a külseje érintetlen maradt. Kérdeztem a kollégát, hogy ez meg, hogy sikerült. Azt mondta, nem volt idő.

-          Mire? – kérdeztem én.

-          Hát az izé, hogy… majd a Laci lekaparja.

-          Lekaparni nem nagyon lehet, mert valami spéci anyaggal van megszórva, elég jól bírja a hőt, esetleg lecsiszolni. – ellenkeztem.

-          Akkor majd lecsiszolja.

-          Meg utána drótkorongozhatunk, utána meg marathatunk. Hatszor annyi munka, és térdig fogunk állni a porban, mert nem volt idő valamire, de te tudod.

Fogom a sarokcsiszolót, csiszolópapírt teszek rá, és elkezdem letúrni a festéket, mire a kolléga: - Mondtam, hogy majd mi megcsináljuk.

- Persze, de addig is jó lenne, ha látnám, amit javítani szeretnék, bár míg végeztek, le is dőlhetnék a sarokba szunnyadni.

Szóval ilyen történések fűszerezik a mindennapokat.

Az már tiszta unalom, hogy elkészült az orr.
A szürke rész az mind, mind az eredeti anyag. Valószínű, hogy így már jó lesz. Ja, valószínű.
Egyik volt kollégám erre midig azt mondta:

- Tudod mi a valószínű? Ha nagyapám az udvarra indul, újsággal a hóna alatt, valószínű, hogy szarni megy, mert olvasni nem tud.

Tehát nem mondjuk azt, hogy valószínű, használjuk helyette a „majdnem száz százalékig biztos, hogy netalán, esetleg, előfordulhat, hogy jó lesz” kifejezési formulát.

Az orrtól egy lépéssel hátrébb, vigyázó szememet, az A oszlop aljára vetettem. Hát, az idő vasfoga jócskán kirágott a szélvédő felőli részéből. Először lefolyattam róla a cínt, így előbukkant ami alatta volt.

A cín nem rohad! Emberek! Az a legjobb töltőanyag! – Hallottam mindig.

Na, az nem is, de ami alatta van, az igen. Főleg, ha valami nyitott rétegben ott,marad a folyasztószer. Itt sem tévedtem, gyönyörű rozsda mosolygott rám a takaró alól.

Volt luk, nincs luk. Kár, hogy a valóságban beletelt egy pár órába. A túllágyított, agyonjavított lemezrész könnyen berogyott hegesztéskor, de azért jobban visszahúztam, mint az előző szaki.


A másik oldalon is hasonlóba futottam bele. Egy darabon cserés, egy részen szétbontós. A rozsda szépen kipereg a lemezek közül. Rozsdamarózás után alapozófesték bele, majd száradás előtt összepréselem. Az ős autóknál "nagy büdös semmivel" kezelték ezeket a területeket, a később gyártottaknál volt foszfát fürdő. Na, mi van írva a rozsdamaró dobozára? Tisztít, rozsdátlanít, zsírtalanít, foszfátoz. Akkor rosszabb már nem lesz mint előtte. Persze, vannak spéci paszták, lehet venni... valahol, jó pénzért.
Majd egyszer csinálok egy tesztet. Tíz éves futamidő alatt, melyik a jobb megoldás? Majd megírom.

Lehet, mégis inkább egy harmincéves tesztet kellene lefuttatni.

Eredeti bejegyzés: 2012. március 24. 17:14 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.