Ugrás a fő tartalomra

Faros szülés

Bár újra összeköttetés létesült a hátsó sárvédők vége közt, majd a motort körbeölelő borítás is elkészült, ez csak a jéghegy csúcsa, és mint tudjuk, a lényeg lejjebb található.

Nehéz szülés volt ez, mint ahogy egy régi, ipari szövetkezetes kollégám mondta. Róla a múltkori megemlékezésemkor elfelejtkeztem, pedig maradandót alkotott. Folyamatosan ontotta magából a történeteket, de azok mindig arról szóltak, hogy hol, mit ivott, amitől rájött a has mars. "Mint a higany, úgy szaladt át rajtam" - mondta, de az emésztési problémáit másképpen is kifejezte. Ha hirtelen mehetnékje támadt, csak annyit közölt: - Megfordult a gyerek. Mikor már azt is elfelejtettük, hogy bejött dolgozni, megjelent. - Hát, ez faros szülés volt. - és ebben nem is hazudott.




Na, még egy kép a hátsóról:

Azért tegnap reggel sokkal karcsúbb volt.





Ja, majdnem kimaradt az oktató anyag. Sok helyre kelhet ilyesmi:
Szintkiemelt csavarhely. Kifúrtam a furatot majd aláékeltem az ellendarabot. Azon is van egy furat, így könnyű belőni a központot.

Gumikalapács, majd a kirajzolódott formára ráteszünk egy kicsivel nagyobb csődarabot, megütjük, és máris látható lenne a megfelelő profil, ha nem lenne vacak a kép.

Felakasztottam emelőkre a kasznit. Hátul csörlőre, elől hidraulikus motorkiemelő szerkezetre.

Sokan értetlenkedtek, miképpen tudom egyedül lakatolni a kocsikat. Hát tessék, itt a titok. Ez a módszer csak azoknak ajánlott, akik dolgozni akarnak. Volt egy pár méterre lakó szerelő. Ő állandóan nálam kilincselt, hogy fordítsuk erre, fordítsuk arra az autót. Rendes gyerek volt, mert utána mindig sörözni kellett vele, meg beszélgetni. Hiába mondtam neki, hogy mennék dolgozni, de ő mindig csak nyomta a sört, így egy idő után rájöttem, nem szabad egyet sem elfogadni, mert akkor nem szabadulok. Nálam meg csak így lógnak a dolgok, hol lent, hol fent. Így könnyűszerrel betudom szabni az alsó, padlólemezre felfekvő részeket is, mert felemelem: szabok. Le eresztem: illesztek. Azaz, a könnyűszer ma bukott. Egyetlen egy elemet nem bolygattam. Ez a leghátsó rögzítő fül. Utángyártott, kissé spórolósan kialakított elem. A komplett, fültartó lemez alul U profilban végződne, de a mesterek úgy gondolták, elég az L. Amikor le engedtem a kasznit, kiderült, hogy a bal oldala nem megy eléggé hátra. Miért? Hammer' a kis fülecske nem volt méreten. Egy jó fél centivel volt szélesebbre hagyva a kelleténél. Gondolták, ha már kihagyták belőle a vastagságot növelő betétet, akkor már legalább szélesebb legyen. Megmutatták, hogy nem sajnálják az anyagot. Már csak az volt a baj, hogy a hátsó tartókonzol sarka, és a fülecske ütközött, mint a régen volt reklámban, a Negrós ember Marcsával... vagy Julcsával. (Mit tom' én)

Jól láthatóan, még átalakítás után sincs középen a furat, de a sarok így már éppen elfér.




Kaszni megint illeszt. Nahát! A másik oldal meg lefelé nem megy. Ott is a fül a ludas, de nem ám az egész van lejjebb. Á. Az egyik fele. Fél centi ki belőle.
Visszakézből gyönyörű varratot tettem. Bár átégett szépen, azért én csak belefogom tenni az erősítést, úgy, ahogy a gyárban kitalálták. A Karmann karosszériája annyira gyenge, hogy ennél a résznél hézagolva lehet elcsalni az ajtóhézagot, még a merev tetejű változatnál is, úgyhogy nem árt, ha az erő vele van.

Holnap ölés lesz, küszöbölés.

Eredeti bejegyzés: 2012. április 06. 13:17

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.