Ugrás a fő tartalomra

Ezt most miért?

Csak nézem a feltaknyolt foltot, és nem értem.  „Mi ez az alpáriság”- hördülök fel, mint Puzsér a Csillag születik-ben.

Vajon milyen kényszer hatására hegesztette a lakatosmester fel ezt a remekművet?



Lehet, utolsó leheletével emelt mementót magának, mielőtt az égiek szekerének javításába fogott. Ezt nehezen tudom elképzelni, mint a Gyalog galoppban azt, hogy valaki felírja a falra az utolsó mondatát: Ááááááááááá. (aki látta, tudja miről van szó, aki meg nem annak ajánlom megtekintésre)

Szóval a folt. Se nem szép, se nem jó, akkor meg mire való? (Hű, rímet is tudok faragni) Már foltnak nevezni is szégyen, mert egy valamire való folt legalább a nevéhez hűen foltoz. Ez meg lifeg, ha mozgatom nyöszög. (érdekes, a szerkesztő program pirossal jelöli ezeket a szakipari kifejezéseket)

Annyi értelme volt ezt a lemezdarabot iderakni, mint szellentés alá éjjeliedényt tenni. Az L betű két végének lepontozása egy 0,8-as lemeznél, merevítés szempontjából teljes tévedés. Egy L betű formában lelazult vontatókötél sem fog addig munkát végezni, amíg ki nem feszítik. Javító elemek felhelyezésénél is gyakori probléma, hogy a ponthegesztéshez ráhagyott részeket az éleknél fogva felvarrják. Nem az éleken való rögzítéssel van a baj. Sokkal inkább azzal, hogy az utángyártott elemekre még pluszban rá is hagynak, hogy az esetleg deformált részeket összetudják hozni. Ilyenkor jól jön az anyagtöbblet, de ha nincs rá szükség, vissza kellene vágni, vagy a hajlításoknál, profiltöveknél kellene hegeszteni. Ezt ponthegesztővel értelemszerűen így végezzük, de ha az nincs akkor furatokat kell fúrni a hegesztéshez. Ha így teszünk, felújítás után nem fogunk csodálkozni, hogy ugyanúgy nyiklik-nyaklik az autónk, mint amikor a rozsda tartotta össze.

Ennél a résznél a doblemez, és a külső felére felhelyezett erősítő lemez, adja meg a kellő merevséget.


Szaki barátunk ezt szüntette meg, mivel jól látható, hogy csak egy réteg lemez érkezik le a padlószintre. Ráadásként még ez sem volt bekötve a padlólemezbe. Két pont hegesztés, és tömítőmassza adta a "Német szakítószabvány" szerinti erősséget.

 Zárómondatként volt kollégámat idézem: "Nem baj, hogy csúnya, de legalább jó szar."

Eredeti bejegyzés: 2012. március 29. 13:03 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.