Ugrás a fő tartalomra

Egységben az erő

Lényeges mozzanathoz érkezett a munkafolyamatok sora, felépítésre kerül a küszöb. Persze először a fogadórészt is ki kell alakítani, mert nincs mihez hegeszteni. Mivel, a mai napig nem készítettem sablont az autóépítéshez, a járgány saját alvázára építkezem. Ezzel csak az a baj, hogy a padlólemez olyan, mint a gatya. Az egész szerkezet akkor nyeri el a merevségét, ha összecsavarozzuk, de most erre még nincs lehetőség, ezért maximum a szélességre ad iránymutatást, a magasságbeli elhelyezkedés csak annyira biztos, mint az előbb említett ruhanemű pozíciója. Sajnos a kasznit igen szakszerűtlenül javították, így az ajtóoszlopok erősen terpesztenek, ezért sokfelől kell egyszerre mérni, húzni, tolni, csavarni.

Ebben az esetben sem kereskedőtől szereztük be az alkatrészeket. Ezek is a műhelyben készültek. Az élekért a sajátgyártású élhajlító a felelős, a rádiuszok különböző méretű vascsövek segítségével jöttek létre, melyekre felcsavartam a lemezt, a két kis kezemmel.

Tessék megfigyelni a kondenzvíz kifolyókat, na ezeket később sem illik letömíteni.

A belső küszöb felhelyezésénél szembesültem azzal a problémával, hogy magában ez a profil sem képes méreten tartani az egész mindenséget. Ha az elejét igazítottam, behajlott a közepe, de muszáj volt nyitva hagyni a profilt (vagyis nem tehettem fel a belső küszöböt) mert még hegesztenem kellett benne. Végül is én győztem, de nem adta könnyen magát.

Ja, én természetesen lehegesztettem a menetes szemeket, amik az alvázhoz rögzítéshez szükségesek. Ez nem mindenki számára egyértelmű, mert a nemrég javított, karambolos autóban csak az üregvédő tartotta helyen őket. Ebben az esetben fordult elő az is, hogy a három küszöbprofilt az éleiken hegesztették össze, majd szépen leköszörülték a varratot. Véleményem szerint, kevésbé gyűrődött volna össze a kaszni, ha nem bontódik szét az ütközés hatására a küszöb egysége, mert egységben az erő. Egyenként mindegyik profil könnyen csavarható, de ha rendesen össze vannak építve, akkor sokat tartanak.

Amikor beköltöztünk a házunkba, a hiányos bútorzatot virágok elhelyezésével helyettesítettük. (legalább is optikailag) Virágtartókat barkácsoltam a falra, de már nem találtam otthon csak 2mm-es hegesztőpálcát. Elővettem statikai tanulmányaimat, és építettem egy rácsos tartót (mint a spagetti híd). Az asszony azt mondta, ő bizony arra a pálcika vacakra nem teszi rá a drága virágját. Odamentem a szögre akasztott kis vacakhoz, és rácsimpaszkodtam a hetven kilómmal. Mi volt a reakció? – Nem tudtam, hogy Houdini is vagy.

Szóval, én furatokon keresztül hegesztem össze a dolgokat. 25 év alatt még senki nem jött vissza, hogy valami szétnyílt alatta. Remélem nem azért, mert már nem tudott…






Itt majd csak akkor rögzítem véglegesen a szelvényt, ha összeházasítom az ajtóval, ugyanis soha nem lehet tudni.

Eredeti bejegyzés: 2012. április 15. 17:49

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.