Ugrás a fő tartalomra

Csavarodás

Amikor végre befejezzük autónk alsó részének felújítását, és kimászunk a napfényre, úgy érezhetjük magunkat, mint a földalatti üreg kijáratánál álló barlangász, aki feltérképezett egy addig ismeretlen aknát. Nagyszerű dolgot vittünk véghez, de erről a külvilágnak nem lesz tudomása, hacsak, nem hívjuk fel a figyelmét minden arra járónak a mélyben lefolytatott verítékes, és rettenetesen mocskos küzdelmünkre. Hiába sétáljuk körbe többször a megerősített járgányunkat, maximum is, csak az új küszöbünk mosolyog ránk vissza, de a többi áldozatos munkánk továbbra is rejtve marad a kerékjárati dob, vagy a kardánalagút sötét bugyrában.     
Hosszú szemlélődés után, fellobban agyunk egyik alig használt tekervényében, egy, szinte mérhetetlen feszültségű elektromos impulzus, mely az idegrendszer hullámvasútján elindulva, elmormolt szavak formájában kerül a napvilágra: - Esetleg, a sárvédőt, meg a többit is megcsinálhatnám, hiszen az is csak lemez.
            Hegyes csavarhúzó a kézbe, és máris piszkálgatjuk az alvó oroszlánt, azaz, a festékréteg alól púposodó rozsda kupolákat. A még épnek látszó részekről is hamar kiderülhet, hogy csak azért nem korrodál, mert már nem tartalmaz vasat, csak üvegszálat, és némi műanyagot. Amikor az elszántságunk szikla szilárdságúvá keményedik, elslattyogunk a forrólevegős fegyverünkért, és kaparóvassal a kezünkben feltárjuk a gyanús részeket. Amint a gépünk levedli angyalarcát, szembe kerülünk valódi énjével, és eldönthetjük, mi legyen a sorsa az őszinte meztelenségében feltárulkozó kaszninak.


Van, aki azonnal golyóstollat ragad, és elkezdi kitölteni a megrendelő szelvényeket, hogy minél előbb boldog tulajdonosa lehessen a vadonatúj karosszéria elemeknek. Őneki kevés dologra kell figyelni. Típus, évjárat, kivitel. Ha ezek stimmelnek a cetlin, nagy baj már nem lehet. Amíg várja a szállítmányt, már csak a bontást kell végrehajtania. A csavaros elemekre kár szót vesztegetni, hiszen ezek, sokszor maguktól leesnek… vagy mégsem?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.