Ugrás a fő tartalomra

C jó gáz

Folytatnám a tegnapi témát, de most már a szerszám részét vesézgetném.

Ehhez a technológiához tökéletesen megfelel a legkisebb barkácsgép is. Ezekben általában nincs hűtőventilátor, de a folyamatos olvasztáskor, hamarabb leold a biztosíték, mint szakaszoláskor. Az olcsó gépeket nem árt szakemberrel beállíttatni. Hozzám is hoztak egyet, hogy nem lehet vele hegeszteni. Nem is volt csoda, hogy a huzal rángatott benne, ugyanis a szorgalmas, kis kínai kezek, körbetekerték a munkakábelben vagy háromszor a huzalvezető spirált a többi szerelvény körül. Érdekesmód, amikor kiegyenesítettem, olyan szép varratot lehetett vele húzni, hogy csudájára jártak hat üres faluból is.

Védőgáz téma: Ar + Co2 keverék a tuti, igényes helyekre, de nem hiszem, hogy barkácsgéppel bárki is futóművet hegesztene. (ezt most gyorsan vissza is szívtam, hiszen tudom, hogy de) Ha kihagyjuk az argont, marad a szénsav, amit az italokból is vissza lehet nyerni erős rázás által, vagy egy kis cukor (vagy Mentos) rátöltésével, de gondolom, egyszerűbb, ha veszünk egy palack élelmiszeripari gázt, és jöhet a mehet. Az egyik haverbarát belecsavart egy pár darab patront a két literes szódásszifonba, csövet húzott a csőrére, ami egy nyomáscsökkentőre volt kötve. Ledrótozta a ravaszt rajta, és jóízűen hegesztett. Nem tudom mennyire volt elég a töltet, de működött.

Az élelmezési gázzal egy problémánk lehet. Valószínűleg a gáz tartalmazza azt a szennyező anyagot, amit üvegmázszerűen kirakódva megfigyelhetünk a varraton. Ezzel a vacakkal két teendőnk akad. Le kell takarítani festés előtt, mert bár lehet, hogy nem megy alá az oxigén, de az biztos, hogy könnyen felpattanhat, magával víve a bevonatrendszert. Másodszorra, pedig káromkodjunk jó hangosan mert nem tudunk rajta ívet fogni, és remek plazma robbanásokat élhetünk át, amikor a beadagolástól megfeszült huzal, hirtelen kipattanva a tiszta fémre, eldurran. Én emiatt hegesztek hallásvédőben, mert az nem csak zaj ellen véd. Szeretné valaki kipróbálni milyen amikor az olvadt fémcsepp körmérkőzést játszik a dobhártyáján? Én sem szerettem volna...

Sajnos a kalandos történetre vágyókat el kell keserítenem, ez a nyomorult máz az okozója a cakkos varratnak is, nem az, hogy a sárga zöldig ittam magam. :) Ugyanis a drót végére is rárakódhat ez a cucc, és ekkor a megindult huzal mindig odébb löki a pisztolyt, mielőtt ív keletkezne. Mint említettem, a sors kifürkészhetetlen fintorának okán, 0.8-as huzallal kell most hegesztenem. Ez, a lemezek élre hegesztésénél azt jelenti, hogy nem tudok folyamatosan varrni, mert szétégne a lemez. Pontokat raknék egymásután, ha az a bevonat nem taszigálná a kezem. A másik oldalról ellenőrizve a varratot, szerencsére kiderül, hogy még ilyenkor is összeolvadnak a lemezélek, így nem kell attól tartani, hogy szétszakadna a kötés.


Ez itt kérem egy élre hegesztés. Szerencsére két különböző színű a két elem alapozása, mert akkor nem is lehetne látni az átmenetet. A pontozás a másik oldalról készült, jól láthatóan masszívan átég. Ez nem szakad szét, főleg ha még megsorozom.

Eredeti bejegyzés: 2012. április 19. 17:22

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.