Ugrás a fő tartalomra

Biztosan lehet

Soha ne mond, hogy biztos. Ezért fogalmaztam úgy, hogy valószínűleg a másik Karmann összeszerelésével folytatom, de mikor reggel bementem, kiderült, hogy a nagy műhelyben a "Szereljük Ki A Transit Futóművét Klub" tartja a 15. évfordulós összejövetelét.  Az a műhely sem akkora, hogy kényelmesen elférjünk benne ennyien, így ráirányították a figyelmem, kettő darab, Tatra kipufogódob esetleges készítésére. Ez az! Csináljuk meg! Se megfelelő cső, se 1 milliméteres lemez, de nem baj. Igazi tettre kész embernek ez nem jelenthet akadályt.

Egyszerű négy kamrás dob, szemétből is össze lehet rakni. Vannak vastagabb csövek, találtam egy kis lemezt is, bár az egyik oldalt meg kell toldanom, de hátha nem fog ezért vért felköhögni a dob.

Tájlép, csata közben.

Megfelelő kivágószerszám hiányában egy kicsire kopott vágókoronggal kifaragok egy macisajtot, majd jobbos ollóval apránként ki csipegetem a kör formát. Kerestem egy olyan csövet, aminek a belső átmérője 2-3 milliméterrel nagyobb, mint a kipufogó csöve. Kúppal beütöm a lemezt a csőbe, így létrejön egy gallér, ami nem csak merevíti a lemezt, de hegeszteni is kényelmesebb.

Először az alsó részt állítottam össze, így az alkidgyantás festék nem ég majd ki belőle összehegesztésnél. (Ha már nem galvanizált) Remélhetőleg ezáltal az aljban megálló kondenzvíz nehezebben talál rajta fogást. A középső lemezt kihagytam, mert megállapítottam, hogy csak merevítő funkciója volt. Én egy X formát nyomtam az érintett részbe, mert a megnövekedett belső csövek miatt, az eredeti külső méretek megtartásával, nagyon nehezen bírtam volna kialakítani.

Eredeti bejegyzés: 2012. május 26. 19:54

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.