Ugrás a fő tartalomra

Beszakadt az a rohadt

Van-e olyan köztünk, aki ne állt volna ott, gyomrát gombóccá rántó ideggel, a berohadt, eredeti helyéhez makacson ragaszkodó, menetes istenverésével. Ha villáskulccsal esünk neki a kis nyomorultnak, általában, korán örülünk, amikor elfordul kezünkben a szerszám. Értetlenül meredünk az elnyalt fejű csavarra, és az ősrégi, tűzhelygyárban, vagy Kínjában (nem elírás, én így nevezem azt az országot, sokan értik miért) kovácsolt eszközre, melynek a nyílása már új korában egy fél számmal nagyobb volt a kelleténél. A csillagkulccsal hasonlóan járhatunk, azzal a különbséggel, hogy ez a szerszám csak a hat lap sarkaiból harap le egy-egy darabkát, így, ha szembesülünk a hibás választás eredményével, még rátuszkolhatjuk a csavarfejre a dugókulcsot, ha odafér… ha nem, akkor rápacsáztunk. Vadászhatunk spéci kulcsokra, amiknek a feje mind a hat oldalt megfogja, és beférnek a szűk helyekre, vagy recés pofájú, áttételes fogóval próbálhatjuk megragadni a grabancát az elvileg oldható kötőelemnek. Ha semmivel nem tudjuk megmozdítani a lehetetlen helyen tartózkodó csavart, marad a vágó, vagy a markunknál rongyba csavart fém-fűrészlap, (lehet hozzá venni kis műanyag fogót is, azzal kényelmesebb) és azzal roncsoljuk le a fejet.



A vágó csúnya munkát végez ott is ahol nem kellene, ezért csak végső elkeseredésünkben használjuk. Amennyiben nem átmenő csavarral volt dolgunk, örülhetünk a lecsalogatott építőelemnek, de gondolkodhatunk a bent maradt csavarszár eltávolításán. A csavarszár beszakadása indirekt módon is bekövetkezhet, hiszen elég hozzá, ha a megfelelő szerszámmal, a szakítószilárdságánál nagyobb erővel csavarjuk meg. Kisebb méretű kötőelemeknél, éppen ezért kerülendő a csavarkulcs erőkarjának meghosszabbítása. (Magyarul: - Ne dugj csövet a kulcs szárára!) Ha a hozzá rendelt, szabványos kulccsal szemben nyer a rozsda rögzítő ereje, fújkálhatunk csavarlazítót. Mindegy, hogy hova, akár a hónunk alá is spriccelhetjük, ugyanolyan haszonnal jár, mintha a beágyazódott csavarfejre folyatnánk. Használhatóbb módszer a nyílt láng általi melegítés, (de most már ne a testhajlatainknál végezzük) majd a lehűtés. A hirtelen hőfokváltozás megmozgatja az anyagokat, így elszakadhatnak egymástól az összediffundált felületek. Gyengébb korróziónál, ugyanezt a hatást érhetjük el, ha tengelyirányban megütögetjük a kötőelemet, vagy ha elővesszük a kofferból a karácsonyra kapott, de elfelejtett levegős kulcsot, ami eleve apró kalapálásokkal támadja a csavart.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.