Ugrás a fő tartalomra

Barát leszel

Nálunk az anyagkeresés néha olyan, mint Alaszkában az aranyásás, csak nagyobb szerencse kell hozzá. Nem tudom, hogy lába nőtt-e a 8x15-ös laposvasnak, vagy csak elkúszott valahova, de még hasonlót sem leltem. Az anyagbeszerzés mostanság nem volt beütemezve, ezért tábla lemezből muzsikáltam ki a menetes szemeknek valót, ami a Karmann Ghia küszöbjében teljesít majd szolgálatot. Szóval, ezért volt olyan fekete az arcom, amikor a lapkiadó barátaim jöttek.

Nálunk általában nagy a jövés-menés. Hétvégente néha annyian vannak, hogyha belépőt szednénk, dolgozni sem kellene. Persze ez nem volt komoly felvetés. Mi amolyan nonprofit segélyszervezet vagyunk. A barátok barátainak a barátai is jönnek segítségért, információért, és szerencsére őszintén mondhatom, sok a barát. Ki is van írva a kapu felé: Ember, ki itt belépsz, barát leszel! Igaz, hogy nálunk nincs márványpadlós fogadó, de nem is sétálgatnak zsebre tett kezű szerelők, balga kuncsaftra várva. Természetesen erről is beugrik valami: Autóm szervizlámpája világított. Szalonba be, műszer be, hibakód ki, tanácstalanság elő. – Nem ismerjük a hibakódot. – közölték, de azért felhívták a gyárat. Vártam, de nem történt visszajelzés, ezért hazajöttem. Leültem az internethez, kód beüt a Google-be. Azonnal kiadja: második lambada szoknya hiba. (na most lehet gondolkodni, hogy már megint milyen hülyeséget írtam).

Nos, kanyar vissza a lakatoláshoz! Ma elkészültek a légbeömlő körüli lemezek. Már rég nem látták az asztal alatt elrejtett présszerszámszerű szerkesztmények a napvilágot, de most ismét eljött a szükség pillanata. Már vagy 5 éve tervezem a tökéletesítést, de nem kellenek annyiszor, hogy megérné beleölni az időt.
Kissé fodrosodnak a lemezszélek nyomatás
közben, de egy szorgalmasabb, kalapácsos rábeszélésre hamar felveszik a várt domború formát. Szépen felcsiszoltam a felületét. Eltűntek az apró ütésnyomok, és az alapozó is jobban fog rajta megállni. Amikor belepróbáltam a rácsot, már szinte mögé képzeltem az autót, de addig míg valóban tartalom lesz mögötte, hosszú az út.
A 20 tonnás, "nagyipari prés", fodrozza a lemezt, és megrogyasztotta a keretet, ami 10 tonnára volt méretezve. Először két 5 tonnás emelővel próbálkoztam, de a két tenyérnyi kis benyomás kifogott rajtuk.
A végére egy kis faipar. Ilyen fapados volt a régi VW autó hátsó traktusa. Persze, azért volt, és lesz is majd rajta egy kis szivacs, és bőr. A keret kőris fa, a lemezelés külföldről érkezett alkatrészes láda volt előző életében.


Eredeti bejegyzés: 2012. március 20. 19:17 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.