Ugrás a fő tartalomra

Áramhalál

Pislogtunk, mint a sütőbe tolt egér a nyerstésztában.

Ember jövé autóval. Lészen az 12 voltos, alakítatá át 6 voltosra. (azért fertőző amikor a gyerek hittanra tanul) Ilyen kéréssel még senki nem keresett meg bennünket. Mindenki fordítva szeretné, bár egyszer egy úriembernek nem akarták megadni a veteránminősítést, mert 12 voltosra volt átépítve a szekere. Na, ő neki kellett egy kicsit trükközni, de vizsga után azonnal ment vissza 12-re a rendszer. A mostani úrnak is az eredetiség miatt kellett a visszaalakítás. Szerencsére még volt a fiókban 6V 40/45-ös zizzó a fényszóróba, a H4 helyére. (hagy vakuljon a magyar)

-   Ja, hogy ezt is vissza kell cserélni. Nem lehetne bele erősebbet tenni? – húzta fel a szemöldökét a tulaj.

-   De lehet, ha tologatni akarja.

Mert bizony, egy ilyen kis átalakítás, mint a nagyobb izzó, már túlterheli a rendszert. Persze voltak már később megnövelt teljesítményű dinamók is, de az nem autentikus.

Volt egy merész srác. Igaz, hogy neki a nagyobb generátor volt betéve, de hirtelen ötlettől vezérelve, valami 100 wattos lámpát rakott be a kocsiba, és úgy indult haza, mindössze csak pár ezer kilométerre. Münchenből telefonált, hogy a kocsi nem megy sehova. Kimérette a vadonatúj akksit egy műhelyben, ahol vetettek vele egy másikat, de az első benzinkúttól – ahol megállt tankolni – nem bírt tovább menni, mert megint nem indult a gép. Mondtuk neki, hozza vissza a járgányt a műhelybe, majd rápislantunk. Amikor sírva fakadt, vigaszul közöltük vele, elég lesz, ha vesz egy pár normál izzót a kútnál. Lökjék be a kocsit, és viszont látásra. Portugáliából írt később, hogy köszöni szépen, jól van.

Még azokon is jót szoktam nevetni, akik beszerelik a mélynyomót, erősítőt a változatlanul hagyott elektromosságba, aztán mire nagy dínomdánom közepette kitakarítják az autót, meghalasztják az akkumulátort.

Kér valaki egy rejtett hiba megoldást? Hát persze.

Bátyám autójában  halványan világított a töltésjelző. Ez nem is lett volna baj, látott tőle, de az akksi folyton padlón volt. Elvitte ajtóvillanyosságszerelőhöz (nehogy hozzám jöjjön). Otthagyta az aranyérműtétjére félretett pénzét, de a generátorcsere jó megoldásnak látszott… Vagy 20 kilométerig, amikor is a lámpicsek ismét felderengett. Na, ekkor már méltóztatott engem felkeresni a tesó. Az „új” generátorban szét volt törve a kefetartó, és az egyik dióda szára le volt olvadva. (Hogy mondják oroszul, ha rossz a dióda? Diónyet. Boros Lajosba mentem át.) Kérdem hol a régi áramtermelő, mire kiderült, úgy került csak egy kisebb vagyonba a javítás, hogy otthagyta. Hát, valahogy megtalpaltam, megforrasztottam az alkatrészt. Minden okésnak tűnt, de másnap ismét jelenése volt a bátyónak. Mint aki megvilágosodott, lerántottam a visszajelző csatlakozását a generátorról, és odakötöttem egy kontrollámpát, ami természetesen nem világított.

Tehát: Lakatos elvtárs, egy kisebb sérülést úgy javított, hogy az áthúzott vezetékkel együtt egyengette a lemezt. Elnyíródott a behúzócső, és vele együtt foszlott a rézvezeték is, ami finoman testtelgetett. Ez a testtelés nem csak a lámpa derengését okozta, hanem a töltésbe is belepofázott, ezért merült az akksi.

Aszongya valaki, nem tudja, hogyan működik a töltés ellenőrző lámpa. Én sem tudom, miért pont tőlem kérdi, lehet ez valami teszt. Az ügyvédem azt mondta, nyugodtan válaszolhatok, hát akkor tessék: A zizzó egyik lábán pozitív van, a másikra az álló generátor tekercséről negatív érkezik, ekkor világít az egység. Ha termel a rendszer, a negatívot pozitív váltja fel. Két azonos polaritású vezeték közt pedig nem világít a lámpa.


Eredeti bejegyzés: 2012. április 13. 13:23

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.