Pislogtunk, mint a sütőbe tolt egér a nyerstésztában.
Ember jövé autóval. Lészen az 12 voltos, alakítatá át 6 voltosra. (azért fertőző amikor a gyerek hittanra tanul) Ilyen kéréssel még senki nem keresett meg bennünket. Mindenki fordítva szeretné, bár egyszer egy úriembernek nem akarták megadni a veteránminősítést, mert 12 voltosra volt átépítve a szekere. Na, ő neki kellett egy kicsit trükközni, de vizsga után azonnal ment vissza 12-re a rendszer. A mostani úrnak is az eredetiség miatt kellett a visszaalakítás. Szerencsére még volt a fiókban 6V 40/45-ös zizzó a fényszóróba, a H4 helyére. (hagy vakuljon a magyar)
- Ja, hogy ezt is vissza kell cserélni. Nem lehetne bele erősebbet tenni? – húzta fel a szemöldökét a tulaj.
- De lehet, ha tologatni akarja.
Mert bizony, egy ilyen kis átalakítás, mint a nagyobb izzó, már túlterheli a rendszert. Persze voltak már később megnövelt teljesítményű dinamók is, de az nem autentikus.
Volt egy merész srác. Igaz, hogy neki a nagyobb generátor volt betéve, de hirtelen ötlettől vezérelve, valami 100 wattos lámpát rakott be a kocsiba, és úgy indult haza, mindössze csak pár ezer kilométerre. Münchenből telefonált, hogy a kocsi nem megy sehova. Kimérette a vadonatúj akksit egy műhelyben, ahol vetettek vele egy másikat, de az első benzinkúttól – ahol megállt tankolni – nem bírt tovább menni, mert megint nem indult a gép. Mondtuk neki, hozza vissza a járgányt a műhelybe, majd rápislantunk. Amikor sírva fakadt, vigaszul közöltük vele, elég lesz, ha vesz egy pár normál izzót a kútnál. Lökjék be a kocsit, és viszont látásra. Portugáliából írt később, hogy köszöni szépen, jól van.
Még azokon is jót szoktam nevetni, akik beszerelik a mélynyomót, erősítőt a változatlanul hagyott elektromosságba, aztán mire nagy dínomdánom közepette kitakarítják az autót, meghalasztják az akkumulátort.
Kér valaki egy rejtett hiba megoldást? Hát persze.
Bátyám autójában halványan világított a töltésjelző. Ez nem is lett volna baj, látott tőle, de az akksi folyton padlón volt. Elvitte ajtóvillanyosságszerelőhöz (nehogy hozzám jöjjön). Otthagyta az aranyérműtétjére félretett pénzét, de a generátorcsere jó megoldásnak látszott… Vagy 20 kilométerig, amikor is a lámpicsek ismét felderengett. Na, ekkor már méltóztatott engem felkeresni a tesó. Az „új” generátorban szét volt törve a kefetartó, és az egyik dióda szára le volt olvadva. (Hogy mondják oroszul, ha rossz a dióda? Diónyet. Boros Lajosba mentem át.) Kérdem hol a régi áramtermelő, mire kiderült, úgy került csak egy kisebb vagyonba a javítás, hogy otthagyta. Hát, valahogy megtalpaltam, megforrasztottam az alkatrészt. Minden okésnak tűnt, de másnap ismét jelenése volt a bátyónak. Mint aki megvilágosodott, lerántottam a visszajelző csatlakozását a generátorról, és odakötöttem egy kontrollámpát, ami természetesen nem világított.
Tehát: Lakatos elvtárs, egy kisebb sérülést úgy javított, hogy az áthúzott vezetékkel együtt egyengette a lemezt. Elnyíródott a behúzócső, és vele együtt foszlott a rézvezeték is, ami finoman testtelgetett. Ez a testtelés nem csak a lámpa derengését okozta, hanem a töltésbe is belepofázott, ezért merült az akksi.
Aszongya valaki, nem tudja, hogyan működik a töltés ellenőrző lámpa. Én sem tudom, miért pont tőlem kérdi, lehet ez valami teszt. Az ügyvédem azt mondta, nyugodtan válaszolhatok, hát akkor tessék: A zizzó egyik lábán pozitív van, a másikra az álló generátor tekercséről negatív érkezik, ekkor világít az egység. Ha termel a rendszer, a negatívot pozitív váltja fel. Két azonos polaritású vezeték közt pedig nem világít a lámpa.
Eredeti bejegyzés: 2012. április 13. 13:23
Ember jövé autóval. Lészen az 12 voltos, alakítatá át 6 voltosra. (azért fertőző amikor a gyerek hittanra tanul) Ilyen kéréssel még senki nem keresett meg bennünket. Mindenki fordítva szeretné, bár egyszer egy úriembernek nem akarták megadni a veteránminősítést, mert 12 voltosra volt átépítve a szekere. Na, ő neki kellett egy kicsit trükközni, de vizsga után azonnal ment vissza 12-re a rendszer. A mostani úrnak is az eredetiség miatt kellett a visszaalakítás. Szerencsére még volt a fiókban 6V 40/45-ös zizzó a fényszóróba, a H4 helyére. (hagy vakuljon a magyar)
- Ja, hogy ezt is vissza kell cserélni. Nem lehetne bele erősebbet tenni? – húzta fel a szemöldökét a tulaj.
- De lehet, ha tologatni akarja.
Mert bizony, egy ilyen kis átalakítás, mint a nagyobb izzó, már túlterheli a rendszert. Persze voltak már később megnövelt teljesítményű dinamók is, de az nem autentikus.
Volt egy merész srác. Igaz, hogy neki a nagyobb generátor volt betéve, de hirtelen ötlettől vezérelve, valami 100 wattos lámpát rakott be a kocsiba, és úgy indult haza, mindössze csak pár ezer kilométerre. Münchenből telefonált, hogy a kocsi nem megy sehova. Kimérette a vadonatúj akksit egy műhelyben, ahol vetettek vele egy másikat, de az első benzinkúttól – ahol megállt tankolni – nem bírt tovább menni, mert megint nem indult a gép. Mondtuk neki, hozza vissza a járgányt a műhelybe, majd rápislantunk. Amikor sírva fakadt, vigaszul közöltük vele, elég lesz, ha vesz egy pár normál izzót a kútnál. Lökjék be a kocsit, és viszont látásra. Portugáliából írt később, hogy köszöni szépen, jól van.
Még azokon is jót szoktam nevetni, akik beszerelik a mélynyomót, erősítőt a változatlanul hagyott elektromosságba, aztán mire nagy dínomdánom közepette kitakarítják az autót, meghalasztják az akkumulátort.
Kér valaki egy rejtett hiba megoldást? Hát persze.
Bátyám autójában halványan világított a töltésjelző. Ez nem is lett volna baj, látott tőle, de az akksi folyton padlón volt. Elvitte ajtóvillanyosságszerelőhöz (nehogy hozzám jöjjön). Otthagyta az aranyérműtétjére félretett pénzét, de a generátorcsere jó megoldásnak látszott… Vagy 20 kilométerig, amikor is a lámpicsek ismét felderengett. Na, ekkor már méltóztatott engem felkeresni a tesó. Az „új” generátorban szét volt törve a kefetartó, és az egyik dióda szára le volt olvadva. (Hogy mondják oroszul, ha rossz a dióda? Diónyet. Boros Lajosba mentem át.) Kérdem hol a régi áramtermelő, mire kiderült, úgy került csak egy kisebb vagyonba a javítás, hogy otthagyta. Hát, valahogy megtalpaltam, megforrasztottam az alkatrészt. Minden okésnak tűnt, de másnap ismét jelenése volt a bátyónak. Mint aki megvilágosodott, lerántottam a visszajelző csatlakozását a generátorról, és odakötöttem egy kontrollámpát, ami természetesen nem világított.
Tehát: Lakatos elvtárs, egy kisebb sérülést úgy javított, hogy az áthúzott vezetékkel együtt egyengette a lemezt. Elnyíródott a behúzócső, és vele együtt foszlott a rézvezeték is, ami finoman testtelgetett. Ez a testtelés nem csak a lámpa derengését okozta, hanem a töltésbe is belepofázott, ezért merült az akksi.
Aszongya valaki, nem tudja, hogyan működik a töltés ellenőrző lámpa. Én sem tudom, miért pont tőlem kérdi, lehet ez valami teszt. Az ügyvédem azt mondta, nyugodtan válaszolhatok, hát akkor tessék: A zizzó egyik lábán pozitív van, a másikra az álló generátor tekercséről negatív érkezik, ekkor világít az egység. Ha termel a rendszer, a negatívot pozitív váltja fel. Két azonos polaritású vezeték közt pedig nem világít a lámpa.
Eredeti bejegyzés: 2012. április 13. 13:23
Megjegyzések
Megjegyzés küldése