Ugrás a fő tartalomra

A támadás folytatódik

A szekér nem halad, de az idő... A mai nap úgy kezdődött, hogy amelyik elemrészletet még tegnap jónak ítéltem, ma kivágtam. Megint plusz két óra ment el, és majd megint jön valaki, aki azt állítja, semmit nem csináltam. Még ezek után is erős késztetést éreztem, hogy tovább vagdoskodjak, de már így is a ködös jövőbe vész a lakatolás vége.

Álmaimban a nulláról indulva építem a saját autómat, ahol fémet, fémmel hegesztek össze, és nem történik az meg, hogy egy teljesen használhatónak tűnő lemez szétrobban az ív alatt. Hát igen. Ilyenkor faragok tovább, így születnek az érdekes formájú foltok.

A saját autóm... Egy pár hónapja elmúlt héten kolbászoltam a sufniban. Valamelyik ördögszolgája lelökte a falra akasztott rajztároló mappám. Nem akkoriban történhetett, mert a harminc évvel ezelőttről megmaradt rajzaimat már megették a csigák. Fene a mocskos pofájukat! Már így is, éppen hogy csak mutatóba maradt belőlük, mert egy delíriumos éjszaka - amikor rájöttem, hogy már nem leszek nagy művész - elégettem őket. Szóval néztem a csiganyálas, négyajtós Porsche vázlatokat, a bébi Mercedes megjelenése előtti dátumozású kicsinyített Merci, Rolls Royce vonalait, és megállapítottam, a világ mögöttem jár, csak ő nem tud róla.

Vissza a jelenbe! Csapjunk a farába ennek a nyomorult autónak. Kettes lemezből vágtam egy formát, az egyszerű présgépemhez. Nyilvánvalóan, én a legkorszerűbb, számítógép vezérlésű alakformázó eszközökkel rendelkezem, de a szerencsétlenebb lakatolóknak megmutatom, hogyan készíthetnek ilyesmit. Kimértem a forma helyét, és két pici hegesztéssel rögzítettem.

Miután levertem két oldalát, kiköszörültem a pöttyöket, és a másik oldalon hegesztettem. Miért, hogyan?


Nos kérem: a masszív felületre úgy kell letenni a cuccot, hogy alul legyen a forma, felül a lemez. Nehéz úgy lehelyezni az egészet, hogy ne mozduljon el, így ez a legegyszerűbb megoldás, bár fel is lehet fúrni, és csavarozni, ha nem zavar utána a lyuk. Amikor már pofán van, gumi kalapáccsal végigpüföljük, arra, ahol a sablont sejtjük, ezáltal kirajzolódik a forma. A sarkítást egy masszívabb vas használatával érem el.
Nem csak oda kell tenni, mint a képen, hanem rá is kell vágni egy jó nagyot, de ugye egyszerre kalapálni, meg fényképezni nem megy. Az íveket egy orra fordított kiskalapács, vagy valami, apró kocogtatásával is meg lehet formálni. Aki fenemód ráér, az köszörüljön íves vasat, vagy vágjon csövet!
Máris milyen codálatoszan' néz ki!

Egy fél órába tellett, mire kétséget kizáróan megállapítottam a far elhelyezkedésének pontos méretét. Sajnos, most nem igazán bírom forgatni a kasznit, ezért lapos kúszásban hegesztettem fel az alsó merevítőt. A hegesztések kissé behúzták a gyönyörű egyenletes lemezfelületet, de még így sem lett rosszabb, mint a gyári pontozás.
Kezd már autó formája lenni, de még végtelennek látszanak az elvégzendő feladatok.

Eredeti bejegyzés: 2012. április 05. 13:54 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.