Ugrás a fő tartalomra

A nagy kérdés

Ismeretlen autótípusoknál sorba állnak a találós kérdések, amit nekünk kell megválaszolni. Ha van is hozzá valamiféle útmutató, abból sem mindig derülnek ki az apróbb részletek. Felismerhetetlen formájúra szétrothadt elemek, ismeretlen funkciójú mechanikus eszközök, vagy olyasmi, aminek sejtjük a létezését, de egy homályos fotón kívül más nem utal a földbolygón volt létére.

Mostanság egy megszokott gyártmánnyal birkózok, így nem is gondoltam egy rejtély feltűnésére sem, de mégis előugrott.

Mi az anyjának a valagályáért (ezt a szót nem tudom milyen jével írjam, mert most kreáltam) furkálta szana, meg széjjel a csomagtartó fenekét egy, vagy több, szerencsés fúrógép birtokos?

Bár örültem, hogy nem valami hegyes vassal vertek bele lukakat, mint az előző járgánynál, de azért nem volt teljes a boldogságom, mivel minden nem odavalót el kell tüntetnem. Ennél az autótípusnál a csomagtartó feneke, egyben a műszerfal alsó része. Ez a terület fényezett, így onnét is köszörülgethetem vissza a szertelenül odavetett furatok behegesztése után maradt kis púpokat. Semmi rendszert nem találtam a majd harminc darab 3-6-os furatnál. Olyan nagy lendülettel pontozgattam be őket, hogy begyógyítottam a hamveder egyik felfogatását. Sebaj, nekem is van fúróm! Az egérrágta nagyobb lyukakkal, már jobban meggyűlt a bajom, azokba flekkeket kellett vágnom.

Ekkor kanyarodtam rá a műszerfalra. Döbbenet! Vak ezermester épített volna be ismeretlen dolgokat a falba? Szerintem egy józan látáscsökkent is precízebben kitapogatta volna a beépítési helyeket. Szimmetriának, logikának nyomát sem leltem az elhelyezésekben. Nem gondolnám azt sem, hogy egy pár sörtől ennyire elmenne valakinek a koordinációs képessége, de ha mégis, akkor én ezentúl, csak páratlan számú sört fogok inni. Tudom, az elfogyasztott alkohol mennyiségével egyenes arányban növekedik az önbizalom, de centiméteres tévedéshez már annyit kell inni, hogy akkor már nem a barkácsolás a javallott, hanem a stabil oldalfekvés. A sógorom egyszer festés közben lenyelt két deci töményt, meg négy sört. Másnap mondja, nézzem meg a Skodát, mert akkora fényt fújt neki, hogy az már csoda. Néztem én. Ritkán láttam olyan csúnyán megfolyatott fényezést, talán még felfelé is futott. A sógi nem akarta elhinni, hogy ő volt a tettes, még a zárakat is megnézte a garázson, nem lógott-e be éjszaka valaki elszórni az ő gyönyörű zománcozását.

A piros jelölésűek egyedi tervezés alapján lettek elhelyezve. A többi a díszléc furatának kitágítása, (valami vassal) ezért van benne valami logika.

Eredeti bejegyzés: 2012. március 27. 11:33 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.