Ugrás a fő tartalomra

A lakatos szerszáma

Az autót ha szétszedtük, össze is kell rakni. Ehhez az anyagilag kevésbé elengedettek, végszükséglet esetén használhatnak inverteres hegesztőgépet, ami ugyanúgy pálcával működik, mint az ős gép, de sokkal könnyebb vele ívet fogni, kisebb az áramfelhasználása, és egészében jobb, mint az elődje.
Ilyen gépet már (Aktuális ár) forintért lehet venni, de ha azt számoljuk, hogy mibe kerülne egy számlaképes műhelyben egy pár napi javítás, máris átterelődhet a figyelmünk egy sokkal jobban használható szerszámra. Ez a MIG gép, amit szinte mindenki co hegesztőként ismer. Ez azért van, mert a védőgáz amit a mezei műhelyekben is használhatunk hozzá, ugyanaz a szénsav, mint amit a szódásszifonunkba nyomunk. (ha még valaki használ ilyet az ásványvízdömpingben) Ebből a szerkezetből egy gyengébb darab beszerezhető (Nézd meg az aktuális árakat!) forint körüli áron az összes szerelvényével együtt, mínusz gázpalack és hegesztőhuzal. Ezeken az eszközökön kívül már csak olyanok kellhetnek, amik minden rendes garázsban megtalálhatók.
Ha eredeti, vagy után gyártott elemeket építünk be, könnyebb dolgunk lesz, de sajnos ezek nem minden esetben lelhetők fel. Ekkor hónunk alá csaphatjuk a kivágott alkotó elemet, és elindulhatunk keresni egy olyan ügyes kezű lemezmegmunkáló szakit, aki rendelkezik olyan géppel, amin mondjuk, egy bonyolultabb küszöböt meg tud hajtani. Valamiféle lemezhajtó alkalmatossággal nekünk sem árt rendelkezni, mert általában a karosszéria elemek hajlítással vannak formálva. Rá lehet kalapálni a lemezt a lépcső élére is, de a beton kevésbé bírja a kiképzést, mint a vas, és előbb-utóbb rommá verhetünk egy egész lépcsősort, aminek a felújítási költsége deficitessé teheti a vállalkozásunkat. Én, könnyebbé téve az életemet, megalkottam a magam egyszerű hajlító gépét, aminek az elvi vázlatát esetleg - ha kérő levelek árasztanak el - közkincsé teszek.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.