Ahogy ma kalapálgattam, megállapítottam, hogy nem árt, ha az ember átlépi gyarlóságának határait. Mi az, hogy egykezesek vagyunk? A mai felgyorsult világunkban az a régi hóbort, hogy csak az egyik kezünket használjuk, már rég idejét múlta. Tessék elővenni a másikat is, nem véletlenül lóg az ott a vállunkból. Az nem jó kifogás, hogy, „de hiszen használom”. Hogy használjuk? Tudunk-e vele szépen írni, rajzolni? Egy kevesen igen, de ez a népesség egészét nézve elhanyagolható kisebbség. Itt vagyunk mi a lakatosok nemzetsége. Ha valakinek kell még egy precíziós kéz, na, azok mi vagyunk. Az autó egyik oldalán tudunk az ügyesebbik kezünkkel kalapálni, a másikon nem. Ha szépen kérjük, akkor sem fog a kaszni úgy fordulni, hogy mindig megfelelően hozzáférjünk. Egy lehetetlenül bevitt rossz kezes kalapácsütés lehet, hogy nagyobb kárt okoz, mint amit kiakartunk simítani. Ráadásként jön a következő kérdés: Tudja-e a bal, hogy mit csinál a jobb? Mondjuk ha az autó külső felén tologatjuk a simító ellendarabot, akkor eltaláljuk-e belülről a kalapáccsal? Ezek ám uraim a nagy kérdések! A jediknek is gyakorolni kellett, pedig az erő bennük volt. Bennünk is megvan az erő, de ha rosszul használjuk, átesünk a sötét oldalra, vagyis még jobban elrontjuk azt, ami van. Úgyhogy elő egy tábla lemezt! Rajzoljunk rá célkereszteket, aztán próbáljuk meg belülről eltalálni! Merészebbek, ezt úgy is játszhatják, hogy egy pokrócot felakasztanak a szárítókötélre, majd egyik oldalra a mutatóujjukat teszik, míg a másik oldalról gombostűvel körbeszurkálják. Ezt csak humornak szántam, pedig ha belegondolok, van, akit megfog egy hasonló orientációs felkészültséget igénylő inggomb felvarrás.
A motorháztető alsó élének kialakításához semmi csodás képességre nem volt szükség. Méretre vágás, hajtás, domborítás, az L profil ívelése a már ismertetett kalapáccsal nyújtásos módszerrel. A sarkokat egy dög nagy vason sarkatlanítottam.
A hátsó sárvédőre már felkerült a javító elem. Ilyenkor nagyon szeretem nézegetni. Ekkor még reméli az ember, hogy olyan szép egyenletes marad, mint ahogy összeállította. Majd előveszem az ótvar hegesztőt, amit egyszer aláfogok aknázni, és a levegőbe röpítek. Nem baj, a fejlesztés elő van ütemezve, de a mai gazdagsági helyzetben…
Eredeti bejegyzés: 2012. május 08. 19:36
A motorháztető alsó élének kialakításához semmi csodás képességre nem volt szükség. Méretre vágás, hajtás, domborítás, az L profil ívelése a már ismertetett kalapáccsal nyújtásos módszerrel. A sarkokat egy dög nagy vason sarkatlanítottam.
A hátsó sárvédőre már felkerült a javító elem. Ilyenkor nagyon szeretem nézegetni. Ekkor még reméli az ember, hogy olyan szép egyenletes marad, mint ahogy összeállította. Majd előveszem az ótvar hegesztőt, amit egyszer aláfogok aknázni, és a levegőbe röpítek. Nem baj, a fejlesztés elő van ütemezve, de a mai gazdagsági helyzetben…
Eredeti bejegyzés: 2012. május 08. 19:36
Megjegyzések
Megjegyzés küldése